دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

  • ۰
  • ۰

با اینکه آمار دقیق فروش خودروسازا در ماه سپتامبر توی  بازار چین منتشر نشده ولی ماشین سازی  مثل مرسدس روزهای خوبی رو در چین می‌گذرونه. لکسوس، ولوو، ب.ام.و و کادیلاک هم وضعیت مشابهی دارند و آئودی هم به‌رغم اندکی افت جایگاه خودش رو حفظ کرده.

 

درباره ی خودروی چینی چانگان ایدو بیشتر بخوانید.

 

 

شرایط برای برندهای لوکس آنقدر خوب است که این سه خودروساز توانسته‌اند رشدهایی بالاتر از انتظار را به ثبت رسانند‌ اما آیا چینی‌ها هم وضعیتی خوشایند را در خانه تجربه می‌کنند؟ پاسخ منفی است و تقریبا عمده نام‌های بزرگ صنعت خودرو چین از جمله جیلی، چانگان، بی‌وای‌دی، بائوجون، فاو و گریت‌وال افت‌های بدی را تجربه می‌کنند. ببینیم در هر بخش اوضاع از چه قرار است.

دور باطل چینی‌ها در چین

برای نمونه در حالی که جیلی ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار دستگاه فروش دارد، در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹ روی‌هم‌رفته ۹۵۸هزار و ۱۱۰ دستگاه خودرو به مشتریانش تحویل داده که به معنی افت ۱۶ درصدی تقاضا برای این خودروساز است. جیلی که در سپتامبر ۲۰۱۹ با ۸.۵ درصد افت روبه‌رو شده، توانسته ۱۱۳۸۵۲ دستگاه خودرو به فروش برساند که این عدد بالاتر از میانگین تحویل ماهانه این برند است.‌اما بی‌وای‌دی که در ماه سپتامبر حدود ۱۵ درصد کاهش فروش داشته، در دوره ۹ ماهه ابتدایی سال افتی معادل ۴.۵ درصد را تجربه کرده و در مجموع ۳۳۵۷۹۵ دستگاه خودرو تحویل مشتریانش داده است.

این شرکت که پیشتاز برندهای بومی در بازار خودروهای برقی چین است، ماهانه حدود ۴۰ هزار دستگاه فروش داشته و در سپتامبر هم با رسیدن به مرز ۴۰۷۲۹ دستگاه وضعیتی مشابه ماه‌های قبل را تجربه کرده ‌.آمار بی‌وای‌دی و جیلی در حالی رو به نزول است که بائوجون هم تا اینجای کار حدود ۴۲ درصد افت فروش داشته و چانگان نیز وضعیت بدی دارد.

رکود کاری به لوکس‌سازان ندارد

بنز پیروز بزرگ سال ۲۰۱۹ است. خودروسازی که هرچقدر در اروپا و آمریکا تحت فشار شرایط رکودی روزگار می‌گذراند اما هر ماه خود را در چین با رشد روزافزون سر می‌کند. برای نمونه مرسدس بنز در حالی سپتامبر ۲۰۱۹ را سپری کرده که ۱۳ درصد رشد کرده و ۶۱۶۶۴ دستگاه هم فروش داشته تا در پایان سه فصل اول سال رکود فروش خود را در چین جابه‌جا کند و با پنج پله صعود، هم‌اینک در مرز ۵۲۵ هزار و ۸۲۹ دستگاه قرار گیرد.‌

پشت سر مرسدس بنز دو رقیب جسور آلمانی قرار گرفته‌اند. آئودی که به‌رغم افت۳.۳ درصدی ماه سپتامبر کماکان دومین برند لوکس بازار چین است و تا انتهای فصل پاییز توانسته با ۱.۷ درصد رشد دقیقا ۴۹۱ هزار و ۴۰ دستگاه خودرو را به خریدارانش تحویل دهد. ب.ام.و هم که در کنار مینی روزهای خوبی را در چین می‌گذراند، موفق شده در کنار تجربه رشد فروش ۱۶ درصدی، در پایان سومین فصل از سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۶۲ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رساند.

‌کادیلاک، لکسوس و ولوو نیز با کسب نرخ‌های رشد بالای فروش ماهانه، هم‌اینک تا انتهای ماه نهم سال جاری میلادی به ترتیب موفق شده‌اند ۱۴۵۶۹۷، ۱۴۴۵۹۰ و ۱۰۹۵۱۲ دستگاه خودرو در چین به مشتریان‌ خود تحویل دهند. این سه شرکت که در پایان دوره زمانی یاد شده به ترتیب ۲.۱، ۲۳ و ۱۴ درصد افزایش فروش را تجربه کرده‌اند، تلاش بالایی را برای افزایش سهم بازار خود در چین شروع کرده و پیوسته مدل‌های تازه‌ای را به مشتریان این بخش از جهان ارائه می‌کنند.

  • ۹۹/۰۴/۰۷
  • shahla setayesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی