دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه آدما توی هر وضعیت اقتصادی جامعه علاقه خاصی به ماشین های شاسی بلند دارن. همین مسئله باعث شده تا خودرو های چینی پشت سر هم وارد بازار بشن.تصمیم گیری برای اینکه کدوم یکی از شاسی بلندهای بازار رو بخریم ممکنه که کمی سخت باشه.خیلی از  شرکت های رده چندمی چینی که دنبال سود بیشتر هستن محصولات خودشون رو برای فروش به کشور وارد می کنن

 

البته بعضی از خودرو های چینی که در بازار ایران وجود دارند کیفیت بهتری نسبت به سایر خودرو های هموطن خود دارند و انتخاب بهتری برای خرید می باشند و می توانندتا چند سال نیاز شما را از خرید خودرو رفع کنند. در این مقاله از دنده ۵ به دنبال بهترین خودرو های چینی شاسی بلند بازار رفته ایم تا شما را با آن ها آشنا کنیم پس با ما همراه باشید

 

درباره تجربه رانندگی با لیفان 820 بیشتر بدانید.

ام جی GS

خیلی از مردم نمی خواهند بپذیرند که ام جی یک برند چینی است. و تصور میکنند که این برند یک برند انگلیسی است.اما در حقیقت ام جی تنها یک دفتر نمایندگی در بریتانیا دارد و دفتر و کارخانه اصلی این شرکت در چین است . برند ام جی در سال ۲۰۰۵ به کمپانی ناجینگ چین واگذار شد و در حال حاضر زیر مجموعه سایک چین است.GS ا می توان در زمره شاسی بلند های خوب و استاندارد اروپایی قرار داد. که مشخصات قابل قبولی دارد.موتور ۲.۰ لیتری با ۲۱۷ اسب‌بخار قدرت موجب شده تا مشخصات فنی این خودرو در وضعیت خوبی باشد. GS با قیمت تقریبی ۲۶۰ میلیون تومان در بازار فروخته می شود. البته قیمت بالای این خودرو باعث شده تا همه افراد توان خرید این خودرو را نداشته باشند.

مزایا:

کیفیت سواری خوب
طراحی جذاب
قدرت بالای پیشرانه
استاندارد بالای آلایندگی
امکانات رفاهی بالاتر از رقبا
ایمنی مناسب
معایب:

قیمت بالا
بازار فروش دست دوم ضعیف
هاوال H2

هاوال H2 بی تردید یکی از باکیفیت ترین خودرو هایی است که تا به امروز از چین به ایران وارد شده است. همچنین میزان بالای فروش این خودرو در جهان دلیلی بر اثابت این مدعاست.هاوال مانند سایر برندهای چینی اهل کپی کردن نیست هاوال H2 نیز یک خودروی چینی با دانش و طراحی مخصوص به خود است. البته برای اطمینان از کیفیتیک خودرو باید از نزدیک آن را مشاهده کنید.موتور ۱٫۵ لیتری با حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور قدر مناسبی را برای هاوال اچ ۲ فراهم کرده است. قیمت هاوال اچ ۲ در بازار با سیر صعودی بالایی رو به رو بوده است. وا کنون حدودا ۲۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

مزایا:

طراحی داخلی و خارجی خوب

ایمنی عالی
کیفیت ساخت بالا
تجهیزات رفاهی فراوان
کیفیت سواری عالی
معایب:

مصرف سوخت بالا
قیمت
جک S5

جک S5 خودرو چینی است که مطابق با سلیقه ایرانی ها ساخته شده است کرمان خودرو عرضه کننده این خودرو محبوب است. طراحی زیبا وجذاب مشابه با خودرو های کره ای و خدمات پس از فروش راضی کننده و ویژگی های دیگر S5 باعض شده تا این خودرو بین مردم محبوب باشد.  جک S5 از یک پیشرانه ۲٫۰ لیتری پرخوران توربوشارژر با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. که با گیربکس ۶ دنده دستی یا اتوماتیک دو کلاجه شده است. جک اس ۵ دنده اتوماتیک در ایران با قیمت تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد. البته نمونه اولیه این خودرو ۷۰ میلیون قیمت داشت.

مزایا:

ایمنی مناسب
طراحی قابل قبول
پیشرانه قدرتمند
امکانات رفاهی مناسب
خدمات پس از فروش مناسب
بازار دست دوم خوب
معایب:

کیفیت پایین متریال داخلی
قیمت بالا
بی وای دی S6

byd s6 هنوزدرایران ناشناخته است و ایرانی ها استقبال چندانی از آن نکرده اند.اما مشخصات S6 باعث شده تا به عنوان یک خودروی شاسی بلند خوب پذیرفته شود. ودر کشور چین فروش خوبی داشته باشد. اما به دلیل شرایط عرضه در ایران چندان موفق نبوده است.byd s6 دارای ز یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر با توان خروجی ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۹ نیوتن متر می باشد.یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت را در S6 برعهده دارد. byd s6 در بازار قیمت تقریبی معادل ۲۱۰ میلیون تومان دارد.

مزایا:

ایمنی خوب
گیربکس ۶ سرعته ۲ کلاچه تیپ ترونیک
کیفیت ساخت قابل قبول
تجهیزات رفاهی مناسب
معایب:

شتاب ضعیف
بازار دست دوم کم متوسط
ظاهر قدیمی

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

لیفان هم یه ماشین چینی هستش،از اون ماشینایی هست که الان راحت نمیشه نمی خرید ماشینای چینی یه زمانی تو سری خور بود ولی الان توان خرید این ماشین ماشینی برای همه دیگه راحت نیستش.یه زمانی به هرکی میگفتی ماشین چینی بخر کلی بهت میخندید و مسخره میکرد.بگذریم بریم ببینیم تجربه رانندگی با لیفان 820 چه جوریه.

 

در سفر یک روزه‌ای که به شهر بم و منطقه اقتصادی ارگ جدید داشتیم، شرایطی از طرف کرمان موتور فراهم شد تا خط تولید محصولات را بازدید کنیم و در مراسمی، دو محصول جدید این شرکت را که به زودی وارد بازار می‌شوند مورد بررسی و آزمایش قرار دهیم. اولین محصول لیفان 820 بود که ششم بهمن 1394 در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی می‌شود و دومین خودرو، جک S5 اتوماتیک بود که بزودی به بازار عرضه می‌شود. با توجه به امکانات و شرایط، خودرو را به پیست مخصوص تست فنی کرمان موتور بردیم و در آنجا برخی پارامترهای قابل سنجش را در قدم اول برای لیفان 820 به چالش کشیدیم.

 درباره ی معایب ام وی ام 530 بیشتر بدانید.

شرکت کرمان موتور که سال‌هاست محصولات لیفان را در ایران مونتاژ می‌کند، به تازگی آخرین محصول سدان این برند چینی را روی خط مونتاژ آورده است و بعد از ماه‌ها، قصد عرضه آن را به بازار دارد. این تعویق در عرضه، به زمان تست این خودرو برمی‌گردد که به گفته کارشناسان کرمان موتور، لیفان 820 در ایران تست‌های بلند مدتی را گذرانده تا بتواند برای عرضه در بازار آماده شود. از اوایل امسال بود که این ماشین در مکان‌های مختلف حاضر شد تا مردم ذهنیتی از آن پیدا کنند. ولی همیشه مشخصات این خودرو و عملکرد آن برای کسی به طور واضح مشخص نبود. در برنامه بازدید روز دوشنبه 22 دی ماه، به ملاقات با لیفان 820 رفتیم تا از آن اطلاعاتی به‌دست آوریم. خودرویی‌هایی که خبرنگاران با آن‌ها بررسی را انجام می‌دادند، همان نسخه‌هایی بود که در شرکت کرمان موتور تولید شده بود و قرار است به‌زودی وارد خیابان‌ها شود. موتور 820 به فناوری VVT مجهز است 2.4 لیتر حجم دارد. با توجه به اعلام کمپانی لیفان، این موتور توانایی تولید 164 اسب بخار و 226 نیوتون‌متر گشتاور دارد. این خودروی لوکس چینی، با گیربکس اتوماتیک به بازار ایران عرضه می‌شود. لیفان، برای 820 یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک را انتخاب کرده است که قابلیت تعویض دنده به صورت دستی و در حالت رانندگی برفی قرار می‌گیرد و فرمان این خودرو نیز از نوع هیدرولیک است.

حال وقت آن فرارسیده بود که داخل لیفان 820 بشینیم تا آن‌را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم. از بدو ورود متوجه کیفیت بهتر این خودرو نسبت به ماشین‌هایی مانند جک J5 و لیفان 620 می‌شویم. وقتی داخل کابین خودرو نشستیم، کیفیت بهتر داخل هم باز نسبت به سایر خودروهای کرمان موتور، مزیتی برای 820 به حساب می‌آمد. از همین جا معلوم بود که گارانتی بیشتر برای 820 تا حد زیادی قابل درک است. زیرا به مراتب کیفیت ساخت و مونتاژ بهتری در این خودرو رعایت شده بود. روکش صندلی‌ها از نوع چرم مصنوعی مشکی بود که کمی‌کیفیتش با بقیه خودروهای چینی متفاوت بود. البته می‌شد حدس زد که در صورت نگهداری نامناسب، چرم صندلی‌ها اولین چیزی است که آسیب می‌بیند. داخل کابین خودرو امکانات به نسبت خوبی وجود داشت. استارت خودرو با دکمه انجام می‌شود و روی فرمان، کروزکنترل نصب شده است. صندلی راننده برقی در جهات مختلف بود و از گرم‌کن دو حالته در آن استفاده شده است. سیستم تهویه از نوع اتوماتیک تک‌کاناله است. یکی از معایب در 820 این است که تهویه صورت برای ردیف عقب در نظر گرفته نشده است و تنها باد از زیر صندلی‌های جلو به عقب جریاد دارد. با توجه به این که فضای ردیف عقب لیفان 820 به نسبت رقبا بزرگ و مبله است، توقع می‌رفت این آپشن ساده در خودرو تعبیه می‌شود. سان‌روف هم جزو امکاناتی است که این روزها در هر محصول چینی وجود دارد و به تبع آن، در 820 هم یافت می‌شود. مانیتور لمسی بزرگی بالای سیستم تهویه قرار دارد که کیفیت نمایش آن مطلوب بوده و خطوط و مسیر پارک را به طور نوسانی با دوربین دید عقب مشخص می‌کند. سیستم رهیاب هم جزو امکاناتی است که با اتصال یک SD MAP در این خودرو فعال می‌شود. در بخش امکانات ایمنی می‌توان اشاره کرد که خوشبختانه نسخه چهار ایربگ این خودرو به بازار ایران آمده که دو کیسه هوای جانبی در صندلی‌های جلو دارد. هم‌چنین تجهیز 820 به سیستم پایداری و کنترل کشش باعث شده است پارامترهای ایمنی در این خودرو به نسبت برخی رقبا بهتر رعایت شود. دی‌لایت و سنسور نور هم جزو امکاناتی است که این روزها ایرانیان خیلی به آن‌ها علاقه دارند و چینی‌ها با شناخت نبض بازار، آن را در نسخه موجود در ایران قرار داده‌اند. سنسور پارک جلو جزو آپشن‌هایی است که در نسخه‌های فول این خودرو قرار دارد که در ایران عرضه نمی‌شود. در نهایت پس از بازدید از اتاق خودرو، نوبت آن رسید تا کمی ‌تجربه رانندگی از این سدان کشیده چینی به‌دست آوریم.

 

 

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

معایب او وی ام 530!

توی معرفی این ماشین  چینی باید بگم خئمتتون که  ام وی ام 530، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم موتور 1971 سی‌سی داره. حداکثر قدرت این ماشین 139 اسب بخار در 5750 دور تو دقیقه و حداکثر گشتاورش 182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه هستشcool

یکی از ایردات فنی به این خودرو مربوط به کمک‌های آن است. به نحوی که کوبش زیاد کمک‌های آن باعث شده تا بسیاری از مالکان اقدام به تعویض فنرها کنند. مشکل کمک فنر خصوصا در سرعت‌های بالا دردسرساز خواهد و معمولا بسیاری از دارندگان این خودرو مجبور می‌شوند بعد از مدتی با مراجعه به نمایندگی نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنند.
عیب دیگر در خصوص شتاب اولیه آن بوده که گویا در این خصوص خودرو چینی ضعف دارد. به طور کل برای ضعیف بودن عملکرد فنی خودرو تنها کافی است که به گزارش فروردین ماه سال 1393 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره کرد که در مورد رده‎بندی کیفی خودروها منتشر شده بود. در این گزارش تاکید شده بود خودروهای ام وی ام از جمله ام وی ام 530 بیشترین نمره منفی را می‌گیرند. به طور کل به خودرو مذکور این ایراد اساسی وارد است که مشخصات فنی منتشر شده از سوی شرکت‌ سازنده با عملکرد آن چندان تطابق ندارد. این مورد خصوصا برای شتاب اولیه خودرو و قدرت موتور بیشتر بیان می‌شود.l

 

درباره ی مشارکت رنو نیسان و دانگ فنگ برای ساخت ماشین های الکتریکی بیشتر بخوانید.

آنگونه که شرکت سازنده ام وی ام اعلام کرده، شتاب صفر تا 100 آن در حدود 12 ثانیه و حداکثر سرعت چیزی در حدود 185 کیلومتر در ساعت است. اما اینها تنها اطلاعات روی کاغذ بوده و برای بررسی عملکرد خودرو باید به ایراداتی که معمولا از آن گرفته می‌شود اشاره کرد. در ادامه این مقاله به مهم‌ترین معایب ام وی ام 530 خواهیم پرداخت. ایراداتی که شاید بعد از دانستن آنها بهتر بتوان در مورد خریدش تصمیم‌گیری کرد.

طراحی ظاهری ضعیف یکی از ایردات اساسی به این خودرو چینی است. چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، ام وی ام 530 طراحی بسیار ساده‌ای دارد. طراحی آن معکب مانند بوده و در قسمت عقب نیز بسیار ساده‌تر است. هیچ‌گونه منحنی یا پیچیدگی در طراحی ظاهری به چشم نمی‌خورد. همین عامل سبب شده که نگاه کردن به آن چندان خوشایند نباشد. کوچک بودن سایز لاستیک‌ها و رینگ 15 اینچی یکی دیگر از ضعف‌های طراحی آن است.
البته این ضعف طراحی کلا در بسیاری از خودروهای چینی وجود دارد و در چند سال اخیر خودروسازان چینی تلاش کرده‌اند تا مقداری آن را برطرف و بهبود دهند. در مورد طراحی ظاهری، ایراد اساسی به قسمت عقب خودرو برمی‌گردد. جایی که سادگی به اوج خود رسیده است. در قسمت عقب خطوطی صاف با زوایای شارپ در نظر گرفته شده که باعث شده خودرو در این بخش فاقد هر گونه هیجان و جذابیتی باشد. همچنین طراحی ساده سپر و چراغ‌های عقب باعث ناخوشایندتر شدن خودرو شده است. به نحوی که نگاه کردن به آن شما را یاد خودروهای بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت می‌اندازد.

 l

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

بزرگ‌ترین خودروساز دنیا توی نیمه اول سال 2017 مشارکت جدید خود با خودروساز چینی دانگ فنگ رو اعلام کردش. این مشارکت جوینت ونچر رنو-نیسان با دانگ فنگ روی توسعه ماشینای الکتریکی خاص بازار چین تمرکز داره.

یک هولدینگ جدید با نام eGT ایجاد شده که نیمی از آن در تملک دانگ فنگ بوده درحالی‌که رنو و نیسان نیز هرکدام 25 درصد سهام آن را در اختیار خواهند داشت. مأموریت این شرکت توسعه خودروهای کاملاً الکتریکی با قیمت مناسب بر پایه معماری شاسی‌بلند سگمنت A این اتحاد خواهد بود. این خودروها در سال 2019 وارد بازار چین خواهند شد

 

 

درباره ی خودروی چینی هونگچی L5 بیشتر بدانید.

کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان درباره این قرارداد گفته است:

امضای قرارداد این همکاری جوینت ونچر با دانگ فنگ تعهد ما به توسعه خودروهای الکتریکی رقابتی برای بازار چین را تأیید می‌کند. ما مطمئن هستیم که انتظارات مصرف‌کنندگان چینی را برآورده می‌کنیم تا به این ترتیب موقعیت راهبردی خود در صنعت خودرو را حفظ کرده و گسترش دهیم.

مقر شرکت eGT در شهر شیان خواهد بود اما محصولات الکتریکی آن در تأسیسات دانگ فنگ تولید خواهد شد که ظرفیت تولید 120 هزار دستگاه خودرو در سال را داراست.رنو-نیسان اولین خودروسازی نیست که همکاری جوینت ونچری با چینی‌ها برای تولید خودروهای الکتریکی دارد. دایملر و ب ام و به ترتیب با همکاران محلی خود یعنی بایک و BYD در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای دارند. فورد از جمله جدیدترین بازیگران این عرصه بوده که پیش‌نویسی ابتدایی از قرارداد با شرکت زوتی را امضا کرده است.رنو-نیسان اولین خودروسازی نیست که همکاری جوینت ونچری با چینی‌ها برای تولید خودروهای الکتریکی دارد. دایملر و ب ام و به ترتیب با همکاران محلی خود یعنی بایک و BYD در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای دارند. فورد از جمله جدیدترین بازیگران این عرصه بوده که پیش‌نویسی ابتدایی از قرارداد با شرکت زوتی را امضا کرده است.رنو-نیسان اولین خودروسازی نیست که همکاری جوینت ونچری با چینی‌ها برای تولید خودروهای الکتریکی دارد. دایملر و ب ام و به ترتیب با همکاران محلی خود یعنی بایک و BYD در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای دارند. فورد از جمله جدیدترین بازیگران این عرصه بوده که پیش‌نویسی ابتدایی از قرارداد با شرکت زوتی را امضا کرده است.

بزرگ‌ترین خودروساز دنیا توی نیمه اول سال 2017 مشارکت جدید خود با خودروساز چینی دانگ فنگ رو اعلام کردش. این مشارکت جوینت ونچر رنو-نیسان با دانگ فنگ روی توسعه ماشینای الکتریکی خاص بازار چین تمرکز داره.

یک هولدینگ جدید با نام eGT ایجاد شده که نیمی از آن در تملک دانگ فنگ بوده درحالی‌که رنو و نیسان نیز هرکدام 25 درصد سهام آن را در اختیار خواهند داشت. مأموریت این شرکت توسعه خودروهای کاملاً الکتریکی با قیمت مناسب بر پایه معماری شاسی‌بلند سگمنت A این اتحاد خواهد بود. این خودروها در سال 2019 وارد بازار چین خواهند شد

کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان درباره این قرارداد گفته است:

امضای قرارداد این همکاری جوینت ونچر با دانگ فنگ تعهد ما به توسعه خودروهای الکتریکی رقابتی برای بازار چین را تأیید می‌کند. ما مطمئن هستیم که انتظارات مصرف‌کنندگان چینی را برآورده می‌کنیم تا به این ترتیب موقعیت راهبردی خود در صنعت خودرو را حفظ کرده و گسترش دهیم.

مقر شرکت eGT در شهر شیان خواهد بود اما محصولات الکتریکی آن در تأسیسات دانگ فنگ تولید خواهد شد که ظرفیت تولید 120 هزار دستگاه خودرو در سال را داراست.رنو-نیسان اولین خودروسازی نیست که همکاری جوینت ونچری با چینی‌ها برای تولید خودروهای الکتریکی دارد. دایملر و ب ام و به ترتیب با همکاران محلی خود یعنی بایک و BYD در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای دارند. فورد از جمله جدیدترین بازیگران این عرصه بوده که پیش‌نویسی ابتدایی از قرارداد با شرکت زوتی را امضا کرده است.رنو-نیسان اولین خودروسازی نیست که همکاری جوینت ونچری با چینی‌ها برای تولید خودروهای الکتریکی دارد. دایملر و ب ام و به ترتیب با همکاران محلی خود یعنی بایک و BYD در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای دارند. فورد از جمله جدیدترین بازیگران این عرصه بوده که پیش‌نویسی ابتدایی از قرارداد با شرکت زوتی را امضا کرده است.رنو-نیسان اولین خودروسازی نیست که همکاری جوینت ونچری با چینی‌ها برای تولید خودروهای الکتریکی دارد. دایملر و ب ام و به ترتیب با همکاران محلی خود یعنی بایک و BYD در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای دارند. فورد از جمله جدیدترین بازیگران این عرصه بوده که پیش‌نویسی ابتدایی از قرارداد با شرکت زوتی را امضا کرده است.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

هونگچی قدیمی‌ترین تولید کننده ماشینای  سواری توی چین هستش.حالا هم اومده از سدان لوکس L5 که تغییرات زیادی داشته رونمایی کرده.

درست شبیه رولزرویس گوست و فانتوم، هونگچی از درب‌هایی با مکانیسم باز شدن برعکس (خودکشی) استفاده کرده و در بخش عقب نیز چراغ‌های سرراست بزرگ، تریم کروم بالای جا پلاک و دو خروجی اگزوز کوچک دیده می‌شوند.

 

درباره ی تجربه رانندگی با چانگان 2019 CS95 بیشتر بدانید.

داخل کابین شباهت چندانی بین L5 و محصولات رولزرویس وجود ندارد. این خودروساز چینی از فرمانی دو پره و رترو استفاده کرده و البته در اقدامی عجیب پشت آمپرهای سنتی را حذف کرده است. به نظر می‌رسد اطلاعات کلیدی مربوط به خودرو در صفحه‌نمایش نصب شده در مرکز داشبورد به نمایش درمی‌آیند. آنچه دقیقاً زیر این صفحه‌نمایش قرار گرفته یک جفت ورودی هوا و دومین صفحه لمسی است که ظاهراً شامل کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع می‌باشد.خبر رسیده هونگچی L5 جدید از پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری با قدرت 408 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتون متری استفاده خواهد کرد. این نیروگاه بزرگ به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده و نیروی خود را به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند.البته رونمایی از این خودرو به‌صورت رندرهایی بوده که نشان دهنده‌ی نمای جلوی L5 می‌باشند. این بخش اکثراً شبیه مدل قبلی بوده و در آن شاهد چراغ‌های گرد، جلوپنجره کرومی برجسته و نشان پرچم قرمز و سنتی روی کاپوت هستیم؛ اما این پروفایل جانبی است که تغییراتی واقعی را تجربه کرده و L5 از فرم بسیار شبیه به رولزرویس برخوردار شده است. خط سقف خودرو نیز با متانت به صندوق‌عقب رسیده است.داخل کابین شباهت چندانی بین L5 و محصولات رولزرویس وجود ندارد. این خودروساز چینی از فرمانی دو پره و رترو استفاده کرده و البته در اقدامی عجیب پشت آمپرهای سنتی را حذف کرده است. به نظر می‌رسد اطلاعات کلیدی مربوط به خودرو در صفحه‌نمایش نصب شده در مرکز داشبورد به نمایش درمی‌آیند. آنچه دقیقاً زیر این صفحه‌نمایش قرار گرفته یک جفت ورودی هوا و دومین صفحه لمسی است که ظاهراً شامل کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع می‌باشد.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

کراس‌اوورهای فول سایز سه ردیفه توی آمریکا طرفداران زیادی داره و این ماشینای  بزرگ و جادار توی آمریکا خیلی زیاد هستش ولی توی این چند سال آخر خیلی از خودروسازای چینی نیز کراس‌اوورهای فول سایزی  به‌عنوان پرچم‌دار خود نه‌فقط برای افزایش فروش بلکه برای حفظ تسلط بر بازار ارائه کردن. چانگان CS95 یکی از اولین کراس‌اوورهای پرچم‌دار توی چین هستش.

 

درباره ی خودروهای ام وی ام X33 و 315 بیشتر بخوانید.

 

CS95 بزرگ‌ترین کراس‌اوور چانگان است و پس از تنها دو سال حضور در بازار، به‌روزرسانی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده است. CS95 مدل 2019 به سپرهای جدید، چراغ‌های جدید، رینگ‌های جدید، داشبورد کاملاً جدید و البته جلوپنجرهٔ بزرگ، جسورانه و کرومی جدید چانگان مجهز شده است. علاوه بر این، برای این ماشین طرح بیرونی دورنگی شامل سقف مشکی‌رنگ و ستون C سفیدرنگ در نظر گرفته شده است. قیمت CS95 مدل 2019 از 165,900 یوآن معادل 23,800 دلار آغاز شده و نهایتاً به 213,900 یوآن معادل 30,700 دلار می‌رسد. در ادامه با بررسی و آزمایش دقیق این چینی بزرگ جثه همراه شما خواهیم بود.اما اگر دو دست راننده از روی غربیلک فرمان برداشته شود، خودرو بعد از نیم دقیقه بوق هشداری را به صدا درمی‌آورد و در صورت عدم واکنشی از سوی راننده، سیستم با روشن کردن فلاشر، سرعت را کاهش داده و خودرو را متوقف می‌کند. البته پس از توقف کامل خودرو، با فشار دادن دکمه‌های روی غربیلک فرمان می‌توان کروز کنترل تطبیقی را مجدداً فعال و حرکت را آغاز کرد. درمجموع، سیستم کمک‌رانندهٔ چانگان CS95 مدل 2019 در بزرگراه‌های شهری و همین‌طور جاده‌های سرعت‌بالای برون‌شهری هیچ مشکلی ندارد.سیستم کنترل سروصدا، لرزش و ارتعاش CS95 جدید نیز عملکرد عالی خود در نسخهٔ قبلی را ادامه داده است. در آزمایش سروصدا و دسی‌بل، عملکرد کلی عایق‌های صدا خوب است اما هنوز هم هنگام حرکت در جاده با سرعت‌های بالا کمی سروصدای باد به داخل کابین نفوذ می‌کند که البته برای چنین کراس‌اوور بزرگی با طولی نزدیک به 5 متر قابل‌قبول است.CS95 با 4,949 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,790 میلی‌متر ارتفاع، در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس بزرگ‌ترین اندازه را دارد. فضای داخلی کلی این خودرو که فقط به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شود خوب است و هر سه ردیف صندلی‌ها راحت هستند. در ردیف دوم امکان تنظیم پشتی صندلی‌ها در چند زاویهٔ مختلف وجود دارد درحالی‌که صندلی‌های ردیف سوم نیز نسبتاً جادار هستند. علاوه بر این، برای اطمینان از راحتی سرنشینان ردیف سوم، امکان سفارش دریچه‌های تهویهٔ مجزا هم وجود دارد؛ بنابراین این صندلی‌ها برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای سه ردیفه، حداقل در ترددهای کوتاه ناراحت نیستند.پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CS95 به‌طور مشترک توسط مرکز اصلی چانگان و مرکز این شرکت در بریتانیا توسعه پیدا کرده است. این موتور موفق به کسب جایزهٔ 10 پیشرانهٔ برتر چین شده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی CN6 چین مطابقت دارد. این پیشرانهٔ 2 لیتری با تولید 233 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین پیشرانه در این کلاس محسوب می‌شود. به لطف این پیشرانه و همین‌طور گیربکس عملکرد بالای آیسین، CS95 از شتاب خوبی برخوردار است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ دیفرانسیل جلو ظرف 10.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

بااینکه کیفیت ماشینای چینی رفته خیلی رفته بالا اما  مکانیک‌های معتبر تهرانی، ماشینای داخلی رو گزینه بهتری برای خرید می دونن.نتیجه ی این انتخابشون هم میشه آمار تصادفات شهری و بین شهری ولی خوب دیگه اینم نگن چی بگن laughحالا بریم سراغ نقد این ماشینایی که گفتمcool

از پنج سال پیش که با یک شیب تند، خودروهای چینی در سبد خرید خانواده های ایرانی جا خوش کردند تا همین حالا که سهمی ۱۰ درصدی از بازار ۱.۲ میلیون دستگاهی ایران را به خود اختصاص داده اند، همواره یک واژه با برندهای چینی عجین بوده که با یادآوری تجربه خرید خودروی چینی توسط بسیاری از ایرانی ها، به کیفیت پایین خودروهای چینی اشاره می کند. در این مطلب به سراغ پیدا و پنهان کیفیت خودروهای چینی رفته ایم و بعد از گفت و گو با تعدادی از مراکز تعمیر خودروی مرکز شهر، به این نتیجه رسیدیم که واژه «بی کیفیت» برای خودروهای چینی پر بیراه نیست و شرکت های سازنده این خودروها یا واردکنندگان مدل های چینی به دلایل مختلفی که در ادامه شرح می دهیم، چندان مورد اعتماد جامعه نیستند. خودروهایی که در این گزارش بیش از باقی مدل ها مد نظر ما هستند، پنج مدل ام وی ام ایکس ۳۳، چری ۳۱۵، برلیانس های مدل ۳۲۰ و ۳۳۰ و لیفان ۵۲۰ بوده و مراکز مکانیکی را از میان واحدهای مستقل و غیرهمکار با شرکت های خودروساز داخلی یا چینی انتخاب کرده ایم. در عین حال ممکن است برخی از موارد یاد شده در این گزارش برای برخی دارندگان خودروهای چینی در بازه ای دیرتر اتفاق بیفتد. تلاش ما وفاداری به اصل گفته های کارشناسانی بوده که در این پرونده با ما همراه شده اند. ام وی ام X33 چیزی که همه مکانیک ها به آن اذعان دارند کیفیت بسیار پایین سواری چری ایکس ۳۳ است که حتی در نمونه های صفر هم بسیار پر سروصدا بوده و به هیچ وجه شباهتی به یک خودروی کره ای یا فرانسوی ندارد. یکی از تعمیرکاران با اشاره به مشکلات برقی و فنربندی مدل ایکس ۳۳، بدترین مشکل این خودرو را تعمیرناپذیر بودن عمده قطعات این خودرو به ویژه قطعات موتوری می داند و می گوید: «به دلیل جنس و کیفیت پایین آلیاژ به کار رفته در موتور ایکس ۳۳، تعمیرات معمول موتور این خودرو که نیازمند تراشکاری است، با دردسر بسیار همراه بوده و خرجی بیش از معمول را روی دست خریدار می گذارد.»

 

درباره ی خودروی چینی فوتون ساوانا بیشتر بخوانید.

 

فروش مدل ایکس ۳۳ به همین واسطه در بازار بسیار سخت است و علاوه بر افت سریع دو تا سه میلیونی، از بدنام ترین محصولات بازار خودروهای دسته دوم است. این خودرو گرچه مشکل کمبود قطعه ندارد اما کیفیت پایین رنگ بدنه، خرابی زودهنگام پوشش صندلی و موتور پر خرج از جمله مواردی به شمار می روند که به شدت آزار دهنده هستند. در عین حال به دلیل ساختار فنی غیر استاندارد این خودرو، کمتر مکانیکی حاضر به تعمیر این خودرو در قیمت های معمولی است. مسئول یکی از تعمیرگاه های حوالی چهار راه ولی عصر می گوید: «خودروی ایکس ۳۳ در موارد متعددی به دلیل قطع سیستم فرمان در مانورهای سریع و پیچ های تند حادثه ساز شده است. همچنین هزینه تعویض دیسک صفحه و کلاچ این خودرو حدود ۷۰۰ هزار تومان است.» چری mvm 315 همه ما می دانیم که بسیاری از خودروهای تولید داخل به ویژه آنها که در محدوده قیمتی زیر ۵۰ میلیون قرار دارند، حتی گاهی در کمتر از ۲۰۰۰ کیلومتر دچار نقص شده و باید به تعمیرگاه بروند. با این حال حدیث کیفیت پایین خودروهای چینی چیز دیگری است که با نزدیک شدن به جزییات آن می توان از عمق فاجعه باخبر شد. در مورد چری ۳۱۵ که هم اکنون با قیمت ۴۵ میلیون در نمونه صفر قابل خریداری است، عمده مشکلات فنی به نقص های متعدد سیستم تعلیق و خارج شدن موتور از فرم اولیه پس از حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربوط می شود.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

فوتون ساوانا ماشینی هستش که  به خاطر استفاده  از شاسی و بدنه جداگونه، اسم شاسی بلند رو به دوش میکشهlaugh و خط‌ونشان جدی برای رقبای قدرتمند خودش می‏کشهcoolکمپانی فوتون یکی از زیر مجموعه ‏های برند هستش و از نظر قدمت، این خودروساز خیلی قدیمی هستش.خطوط برجسته ‏ای که از روی کاپوت کشیده شده و طرفین جلوپنجره بزرگ کرومی را دربرگرفته است، تاثیر بسزایی در ظاهر تهاجمی این خودرو شاسی‏ بلند دارد.

کابین با کیفیت و جادار 

با ورود به کابین فوتون ساوانا، با فضایی بزرگ و شکیل روبه‌رو خواهید شد که ناخودآگاه شما را به یاد خودروهای ژاپنی می‏ اندازد. کیفیت خوب متریال مصرفی درون کابین، استفاده از صفحه نمایشگر لمسی 7‌اینچی در کنسول میانی داشبورد، فرمان سه‌پره مجهز به ادوات کروز کنترل و تنظیمات سیستم صوتی به جذابیت های کابین این خودرو می افزاید. باید یکی از مهم‏ترین خصیصه‏ های فوتون ساوانا را صندلی ردیف سوم دانست که فضای زیادی را برای 7 سرنشین این خودرو مهیا کرده است.

 

درباره ی خرید ماشین های چینی بیشتر بدانید.

کابین با کیفیت و جادار 

با ورود به کابین فوتون ساوانا، با فضایی بزرگ و شکیل روبه‌رو خواهید شد که ناخودآگاه شما را به یاد خودروهای ژاپنی می‏ اندازد. کیفیت خوب متریال مصرفی درون کابین، استفاده از صفحه نمایشگر لمسی 7‌اینچی در کنسول میانی داشبورد، فرمان سه‌پره مجهز به ادوات کروز کنترل و تنظیمات سیستم صوتی به جذابیت های کابین این خودرو می افزاید. باید یکی از مهم‏ترین خصیصه‏ های فوتون ساوانا را صندلی ردیف سوم دانست که فضای زیادی را برای 7 سرنشین این خودرو مهیا کرده است. ساوانا دارای سه ردیف صندلی است و از این رو سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک آن در جلو و عقب (ردیف سوم) به ‏صورت مجزا عمل می‏کند که از طریق دستور سرنشینان جلو روشن و از سوی سرنشینان ردیف سوم قابل تنظیم است. کمی پایین‏تر از کنسول میانی اهرم تعویض دنده و کلیدهای کنترلی سیستم دو‏دیفرانسیل، کنترل کشش، کنترل فرود از شیب (HDC) و حالت تعویض دنده در سه‌حالت اکو، اسپرت و برف قرار گرفته است.

با نگاهی مختصر به این چیدمان و توجه به سیستم پیشرفته گیربکس هوشمند TOD 4WD به‏ سادگی می‏توان در یافت با یک شاسی‌بلند حقیقی و نه یک کراس ‏اوور طرف هستید.نمای خارجی فوتون با الهام از شاسی ‏بلند سایزمتوسط تویوتا فورچونر نسل اول (2005-2015) البته با اعمال تغییرات شکل گرفته است. از این رو طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4830×1910×1885میلی‏متر و فاصله بین محورها برابر با 2790میلی‏متری دارد و در مقایسه با فورچونر از هر نظر بزرگ‏تر است که این موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خودرو نیز دارد.

  • shahla setayesh