دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازار ماشین های چینی خوب یا بد ولی خیلی داغ شده توی ایران یعنی هرکی میخواد ماشین مثلا غیر تولید داخلی بخره اول همه میره سراغ ماشینای چینی البته کسایی که پولوش به ماشین اروپایی نمیرسه ها laughولی بد نیست قبل خرید ماشین چینی یه نگاهی به اطلاعات پایین بندازید.

1- در مورد مطالبی که در کاتالوگ مطرح نشده، حساس باشید
 
خودروسازان چینی به خوبی تبلیغات و معرفی محصولات خود را یاد گرفته اند، آن ها می دانند که مواردی نظیر ستاره های ایمنی برای مشتریان در اکثر نقاط جهان اهمیت دارد و یا استفاده از تکنولوژی های جدید و آپشن های رفاهی متعدد می تواند بر روی تصمیم گیری خریدار تاثیر گذار باشد.
 
اما معمولا در لایه های پنهان صنعت خودروسازی چین، موارد متعددی از پلت فرم های کپی شده، موتورهای شبیه سازی شده، گیربکس های مشکل دار و ضعیف و ایمنی اندک دیده می شود که در کاتالوگ ها مطرح نمی شوند.
 

 

درباره ی معایب و محاسن ماشین چینی برلیانس H330 بیشتر بخوانید.

 


برای مثال عدم قید ستاره های ایمنی محصول، قطع به یقین به معنای نا امن بودن خودرو مورد نظر است. چینی ها با افتخار 4 یا 5 ستاره بودن محصول خود را در کاتالوگ قید می کنند و عدم درج این مسئله به معنای ایمنی ضعیف 2 یا 3 ستاره از موسسه تست تصادف چین است که خود فاصله معنا داری با موسسات ایمنی اروپایی و آمریکایی دارد.هرچند در مواردی حتی باید نسبت به اطلاعات درج شده و رسمی هم بدبین بود، چرا که برخی خودروسازان چینی حتی بدون تست شدن محصولاتشان در موسسه C NCAP چین، نسبت به تبلیغ ستاره های ایمنی اقدام می کنند و متاسفانه هیچ اطلاعات یا تصویری از شرایط ایمنی این خودروها منتشر نمی شود و ظاهرا خودروسازان و نهاد های مسئول ایرانی نیز توجهی به این مهم نشان نمی دهند.
 
2 – به تکنولوژی های چینی اعتماد نکنید
 
صنعت چین براساس مهندسی معکوس و کپی برداری بنا شده و این مسئله به خصوص در صنعت خودروسازی بیش از صنایع الکترونیک دیده می شود، در واقع خودروهای چینی در بازار داخلی این کشور چندان محبوب نیستند و اگر سری به نتایج فروش ماهانه و سالانه بازار چین بزنید با انبوهی از نام شرکت های مطرح نظیر فولکس واگن، فورد، هیوندایی و شورولت مواجه خواهید شد که صدر فهرست پر فروش ترین ها را در اختیار دارند.
 
بنابراین در حالی که دولت چین، حمایت سنگینی از خودروسازان داخلی انجام می دهد، خود چینی ها هنوز به تکنولوژی و رقابتی بودن محصولات کشورشان اعتماد ندارد.موتور های چینی عموما موتورهای پُر بازدهی نیستند اما از نظر دوام حداقل از موتورهایی که در چند سال اخیر توسط ایران خودرو و سایپا عرضه شده اند شرایط بهتری دارند، اما اصل مشکل به گیربکس خودرهای چینی مربوط می شود که اساسا ضعیف و ناکارآمد است.
 
مشکل سیستم انتقال قدرت و ضعف صفحه کلاچ در ماشین های گیربکس دستی چینی به کررات دیده می شود، گیربکس های اتوماتیک حتی بدتر هستند و گاها هزینه های ده ها میلیونی را به خریدار تحمیل می کنند.
 
برای مثال جالب است بدانید گیربکس اتوماتیک جیلی X7 که مدتی با قیمت حدود 100 میلیون در بازار عرضه می شد، حدود 27 میلیون تومان قیمت دارد.
 
3 – خودروهای کاملا جدید بازار را نخرید
 
مونتاژ و خدمات پس از فروش در ایران، چیزی شبیه به پروسه پختن قرمه سبزی، نیازمند زمان برای جا افتادن است. روند مونتاژ، عیب یابی و تامین قطعات یدکی گاها ماه ها به طول می انجامد.
 
خودروهای جدید عیوبی دارند که ممکن است باعث دلسردی خریداران و افت قیمت شدید آن ها در بازار دست دوم شود. همچنین اغلب خودروسازان به چند ماه زمان برای رفع مشکلات خط مونتاژ نیازمندند. از این رو معمولا اولین سری از خودروهای مونتاژی پر از عیب و ایراد به خریدار تحویل داده می شوند.فراخوان این خودروها نیز معمولا به شکل عمومی انجام نمی شود و خریداران ناچارند مکررا با مراجعه به نمایندگی ها و صرف وقت، نسبت به رفع عیب خودروهای خود اقدام کنند.
 
البته در این میان برخی خودروها بر روی پلت فرم های قدیمی مونتاژ می شوند و در نمونه های جدید تنها تغییرات ظاهری را تجربه می کنند که طبیعتا کمتر با مشکلات مونتاژی یا تامین قطعات مواجه خواهند بود.
 
4- از طریق آگهی های چند هفته قبل تحقیق کنید
 
خودرو در ایران هنوز به چشم یک کالای سرمایه ای دیده می شود و خریداران از افت قیمت آن در زمان فروش بیمناکند، بنابراین اکثر مشتریانی که ریسک خرید یک خودرو چینی جدید را می پذیرند، حتی در شبکه های اجتماعی و کلوب های تخصصی نیز نسبت به بیان عیب خودرو خود خودداری می کنند.
 
ترس از انتشار این مشکلات و افت قیمت در زمان فروش، اصلی ترین دلیل این خودداری هاست اما شما می توانید با مراجعه به آگهی های اینترنتی مشکلات خودرو مد نظر خود را ارزیابی کنید.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

برلیانس H330 جزء ماشنای صندوق داره، که تولید کمپانی چینی برلیانس هستش،کمپانی برلیانس جز, کمپانی های مطرح و موفق کشور پهناور چین هستشlaugh که همکاری خوب و تنگاتنگی هم با بی ام و داره.ولی خوب مثل هر چیز دیگه ایی معایب و محاسنی هم داره.

۱-سواری خشک:
اکثر دارندگان برلیانس H330 از سواری خشک و اسپرت به عنوان مهمترین عیب آن سخن می گویند، تعداد بسیار زیادی از خریداران پس از مدتی، از سواری خشک و اسپورت در مسافرت های شهری گلایه مند هستند، هرچند عده ای از جوانان هم به این سواری خشک و اسپورت علاقه مند هستند و از آن به عنوان یک حسن یاد می کنند ولی اکثریت جامعه به خصوص افراد مسن تر این امر را یک ایراد بزرگ قلمداد می کنند.

 

درباره ی بهترین و با کیفیت ترین ماشین های شاسی بلند چینی در ایران بیشتر بخوانید.

۲-پیشرانه:
از نظر کارشناسی و تجربی در زیر کاپوت برلیانس H330 یک پیشرانه ی نه چندان خوب جا خوش کرده است که پیشرانه مذکور قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت است که طبیعتا نبود تناسب و قدرت کافی پیشرانه با کلاس خودرو باعث این شده که این بخش از معایب برلیانس H330 به حساب آید، در زیر نگاهی به مشخصات فنی برلیانس H330 خواهیم انداخت:

حجم موتور برلیانس H330 طبق گفته ی سازنده ۱۴۹۸ سی سی می باشد، در ضمن این خودروی سدان چینی قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است، گشتاور برلیانس H330 هم ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه است، وقتی به ابعاد و وزن این خودرو نگاه می کنیم شاهد عدم تناسب کافی با پیشرانه هستیم. (وزن برلیانس H330 در مدل دستی ۱۲۴۰ کیلوگرم و در مدل اتومات ده کیلوگرم بیشتر است.)
۳-گیربکس:
به اعتقاد خیلی از دارندگان گیربکس برلیانس H330 چینی، قدیمی و دارای ضعف می باشد، وقتی به این گیربکس

۴ سرعته اتوماتیک نگاه می کنیم به عمق صحبت این افراد پی خواهیم برد، چرا که در مصارف خارج از شهر به واسطه ی وجود ضریب دنده های کم، خودروی مذکور دچار افت توان می شود و پس از آن صدای موتور بیش از حد وارد کابین شده و سرنشینان را دلخور خواهد کرد، پس بهتر بود که سازندگان برلیانس H330 از یک جعبه دنده ۵ سرعته اتومات بر روی این محصول بهره می بردند تا در دراز مدت شاهد ریزش طرفداران آن نشوند.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

از دلیل های موفقیت چینی ها توی ایران معرفی شاستی بلندای تا حدودی خوبشون هست که قیمتشون نسبت به ماشین های کره ایی و ژاپنی قیمتشون بهتره.

چند سالی می‌شود که شاسی‌بلند سواری متعلق به عده‌ای خاص از مردم ایران نیست و افراد با توانایی‌های مالی کمتر نیز به لطف حضور چینی‌ها توانسته‌اند خرید شاسی‌بلند را تجربه کنند. از ابتدای دهه 90 شمسی با ورود این‌گونه خودروها هرساله فروش آن‌ها نیز افزایش پیداکرده است. هم‌اکنون نیز افراد زیادی در ایران قصد خرید شاسی‌بلند چینی را دارند. به همین دلیل ما فهرستی از بهترین شاسی‌بلندهای چینی که در بازار ایران موجود هستند را برای شما تهیه‌کرده‌ایم تا در زمان انتخاب بین گزینه‌های مختلف دید بهتری داشته باشید.

 

درباره ی تجربه رانندگی با ماشین لیفان مدل 820 بیشتر بدانید.

 

هاوال h6، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند چینی در بازار چین

هاوال h6 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی است که در صدر لیست پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای این کشور نیز قرارگرفته است. موتور 2 لیتری پرقدرت، طراحی زیبا و به‌روز به همراه امکانات مناسب خرید هاوال h6 را گزینه خوبی بدل کرده است. فروش هاوال h6 مدتی است که در ایران آغازشده است و هم‌اکنون این خودرو باقیمت حدود 185 میلیون تومان در سایت دیوار به فروش می‌رسد.

هاوال h2، شاسی‌بلند محبوب گریت وال

جالب است که بدانید دومین شاسی‌بلند چینی که فروش زیادی را ثبت کرده است یکی دیگر از خودروهای هاوال است. فروش هاوال h2 در بازارهای جهانی آن را به یک شاسی‌بلند مطرح بدل کرده است. بعد از عرضه ناموفق این خودرو توسط عظیم خودرو که با نارضایتی بسیاری از خریداران همراه بود، گریت وال با گروه خودروسازی بهمن به توافق رسید. هاوال h2 باقیمت بالای 200 میلیون تومان از تابستان امسال به جمع شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران اضافه‌شده است. قیمت هاوال h2 در حالی شیب صعودی را در پیش‌گرفته است که امکانات خوب، کیفیت ساخت بالا، طراحی مناسب و قدرت موتور خوب همگی جزو ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شوند.

هایما S7، محبوبیت بالا، برگ برنده ایران‌خودرو در بازار شاسی‌بلندها

یکی از مشکلات اصلی کمپانی‌های چینی در ایران که همواره باعث افت فروش و قیمت خودروهای آن‌ها شده است عدم وجود پشتیبانی مناسب بود. دراین‌بین هرگاه اسم سایپا یا ایران‌خودرو پشت نام خودروهای چینی قرار گرفت محبوبیت و فروش این خودروها چندین برابر رقبا شد. برلیانس در سایپا و h30 کراس در ایران‌خودرو پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار هستند که تأییدکننده حرف ما است. به همین دلیل موفقیت بالای هایما S7 نیز به دلیل راحت بودن خیال خریداران آن از پشتیبانی ایران‌خودرو است. فروش هایما s7 به‌خصوص در نسخه 1.8 لیتری توربو آن به یک برگ برنده برای ایران‌خودرو تبدیل‌شده است. قیمت هایما s7 درس سایت دیوار بین 230 تا 290 میلیون تومان است.

جک s5، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند ایران

کمپانی جک یکی از اولین خودروسازی‌های چینی بود که توانست فروش بسیار بالایی را در ایران تجربه کند. سواری‌های جک را می‌توان آغازگر تغییر نگاه مردم به خودروهای چینی دانست. به همین دلیل این برند در مدت‌زمان کمی در ایران به محبوبیت بالایی رسد. بعدازآن نیز با ورود جک s5 در بازار شاسی‌بلندها نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. جک s5 به‌خصوص در نمونه‌های اولیه مونتاژی کیفیت بسیار بالایی داشتند، به همین دلیل بازار خریدوفروش جک S5 یکی از داغ‌ترین بازارهای ایران است. فروش جک S5 به مرز 20 هزار دستگاه در سال رسیده است که آن را در کنار پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار قرار می‌دهد. قیمت جک S5 در حال حاضر حدود 220 میلیون تومان است.

چری تیگو 5، طراحی نوین کیفیت بالا

چری با همکاری مدیران خودرو از دهه هشتاد با نام ام وی‌ام کار خود را در ایران آغاز کرد. چری با تبلیغات گسترده و پشتیبان نسبتاً خوب توانست سهم بالایی را در بازار خودروهای شاسی‌بلند چینی ایران به دست آورد. چری تیگو 5 یکی از راهبردی‌ترین محصولات چری و مدیران خودرو در ایران است. امکانات خوب و طراحی زیبا سبب شده است خرید چری تیگو 5 به یکی از گزینه‌های اصلی طرفداران شاسی‌بلند چینی در ایران بدل شود. در حال حاضر قیمت چری تیگو 5 اکسلنت در سایت بازار در حال نزدیک شدن به 300 میلیون تومان است.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

با  خارج شدن نیسان ماکسیما از خط تولید، میشه گفتش لیفان ۸۲۰ بزرگترین و لوکس ترین سدان مونتاژی توی ایران هستش.

طراحی بدنه لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ که برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه اتومبیل پکن در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، در سگمنت D یا سدان‎های سایز متوسط  قرار می‎گیرد؛ رده‎ای که در آن خودروهایی مثل سوناتا، اپتیما  و کمری نیز حضور دارند.

در نگاه اول استایل بدنه ۸۲۰ شاید تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و حتی ب ام و سری پنج را در ذهنتان تداعی کند،

فاصله محوری لیفان ۸۲۰ دقیقا یکسان با نسل قبلی کمری و برابر با ۲۷۷۵ میلی‎متر است!البته ایرادهایی هم به ظاهر این خودرو وارد است، مثلا اینکه لیفان ۸۲۰ در عین شباهت به خودروهای مطرح از زوایای مختلف، تناسب بصری چندانی ندارد و گویی هر قسمت از خودرو یک جا برداشته شده است.

 

درباره ی مقایسه لیفان x60 و ام وی ام mvm x33 بیشتر بخوانید.

 

 

فضای داخلی لیفان ۸۲۰

 با ورود به کابین دوباره با یک فضای آشنایی مواجه می‎شوید، بله، باز هم کمری!

حجم‎پردازی‎ها و شکل کلی بخش میانی داشبورد به وضوح از کمری الگوبرداری شده است، هر چند در تعداد دکمه‎ها، سیستم سرگرمی و جزییات تفاوت‎های فاحشی میان این دو خودرو وجود دارد!در این میان وجود صندلی‎های چرمی و مانیتور لمسی را می‎توان از نقاط قوت کابین قلمداد کرد که البته زمان در مورد کیفیت چرم بکار رفته قضاوت خواهد کرد.

نقطه قوت دیگر کابین، فضای کافی برای ۵ سرنشین است که به لطف سایز بزرگ بدنه حاصل شده است. در کل کابین ۸۲۰ به ما گوشزد می‎کند که هنوز ۸۲۰ با واژه‎های “لوکس”  فاصله زیادی دارد اما از نظر راحتی می تواند با سایر خودروهای هم رده خود قیاس شود.

به خصوص که تنها تریم داخلی مشکی رنگ برای مدل عرضه شده در بازار ایران در نظر گرفته شده است که در کنار داشبورد پلاستیکی فضایی بیش از حد تیره و تار را به سرنشینان ارائه می دهد.

حجم فضای صندوق عقب لیفان ۸۲۰ حدود ۵۱۰ لیتر است که از بسیاری خودروهای رقیب بیشتر است.
تجهیزات ایمنی و رفاهی

در این بخش نماینده لیفان با توجه به قیمت و در مقایسه با رقبا نسبتا دست پر وارد رقابت شده است.

امکانات ایمنی مثل ۶ کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS و سیستم پایداری الکترونیکی ESP قابل توجه بوده و در صورت عملکرد درست می‎توانند امنیت بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

سیستم ورود بدون کلید، سان‎روف، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، GPS، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در ۶ جهت و گرمکن صندلی راننده بخشی از تجهیزات مهم ۸۲۰ هستند.

متاسفانه تاکنون نتیجه تست تصادف این خودرو رسما منتشر نشده و هیچ اطلاعاتی در مورد توانمندی های ایمنی لیفان ۸۲۰ در تست تصادف وجود ندارد.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

یه چند سالی میشه که ماشین های چینی وارد ایران شدن ولی خیلی زود و سریع تونسته جای ماشینای ایرانی رو پر کنه.enlightenedsmiley

 

 

درباره ی بررسی جک مدل J5 اتوماتیک بیشتر بخوانید.

 

به نظرم دلیلش هم اینه که قیمتشون خیلی خوبهyes

محاسن  lifan x60 نسبت به mvm x33

1-    کسب رتبه بالاتر در آزمایشات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

2-      طراحی بدنه به روزتر و زیباتر

3-      طراحی و نمای مدرنتر چراغ های جلو (نسبت به ایکس 33 طرح قدیم دنده دستی )

4-      باز شدن درب عقب خود رو به بالا و عدم نیاز به فضای پشت باز زیاد برای باز کردن درب عقب

5-      عدم وجود بار لاستیک زاپاس بر روی درب عقب و عدم افتادگی درب عقب به مروز زمان.(البته وجود لاستیک بر روی درب حسنی هم دارد که در ادامه خواهیم گفت )

6-      مصرف سوخت کمتر با توجه حجم موتور کمتر(1800cc)

7-      خوابیدن کامل صندلی های عقب  به جلو و تا شدن کامل کفی های صندلی های عقب و در نتیجه ایجاد یک فضای باز زیاد برای حمل بار و یا استراحت یا خواب سرنشینان 

8-      طراحی زیبا و مدرن نمای داخلی به ویژه داشبرد جلو که از نورپردازی زیبا و صفحه نمایش دیجیتال بهره می برد

9- قیمت ارزانتر نسبت به رقیب خود با توجه دارا بودن امکانات تقریبا برابر با هم(در مدل  دنده دستی)

محاسن  mvm x33 نسبت lifan x60

1-      حجم موتور بیشتر نسبت به رقیب خود و احتمالا قدرت بیشتر این خودرو ( 2000 به 1800 ).

البته لیفان مدعی است که موتور 1800 آن با تکنولوژی جدیدتر و برای وزن 1300 کیلویی این خودرو کاملا محاسبه شده و کافی است.

2-      وجود لاستیک زاپاس بر روی درب عقب که هم به عنوان عیب و هم مزیت محسوب می گردد.

عیب به دلیل ایجاد وزن بیشتر بر روی درب و ایجاد افتادگی درب عقب در دراز مدت

مزیب به دلیل در دسترس بودن سریع زاپاس و تعویض راحت چرخ به ویژه در روزهای بارانی یا هنگامی که بار زیادی در صندوق عقب وجود دارد

3- مدت گارانتی بیشتر خودرو توسط شرکت سازنده نسبت به رقیب خود

4-  دارای گرم کن صندلی راننده .


از معایب هر دو خودرو به عنوان پلت شاستی بلند ، تک دیفرانسیل بودن آنهاست که البته با قیمت پرداختی این مساله توجیح پذیر می باشد .

همچنین عدم وجود نمایندگی پس از فروش در تمام شهر های ایران و گاها کمبود وجود قطعه در استانها که نیاز به تامین قطعات از شرکت را زیاد و خواب خودرو در نمایندگی جهت دریافت بعضی از قطعات را بالا می برد نیز از معایب این دو خودرو می باشد

البته هر دو شرکت در تلاشند تا تعداد نمایندگی های خود را در کشور بیشتر و انبار قطعات خود را در استانها افزایش دهند ولی همچنان راه زیادی به تامین کامل این هدف در مقایسه با شرکت های پر سابقه  ایران خودرو و سایپا دارند.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

هر ماشینی هم یه  سری عیب داره و هم یه سری حسن داره.شایدم کی از تفاوت های قیمتیشون هم باشه coolماشین جک مدل J5 قیمتش که خوبه فروش خوبیم داره ولی یه سری عیب هایی داره مثلا:

 

درباره ی مقایسه هایما S7 توربو و جک S7 بیشتر بخوانید.

 

 

در مدل اتوماتیک گیربکس قدیمی آن است که پرسر و صدا استو در شیب‌های تند به بیشترین حد می رسد. این معضل در جک J5 دستی کم‌تر دیده می‌شود.کیفیت نامرغوب پلاستیک خشک استفاده شده در داخل کابین است. البته از هیچ خودرویی در این رنج قیمت به لحاظ کیفیت مواد داخل کابین نمی‌توان انتظار بالایی داشت. مضاف بر اینکه جک J5 در مقایسه با خودروهای داخلی هم‌قیمت از این منظر امتیاز بهتری می‌گیرد.صدای فن خودرو است که برای رفع آن استفاده از ترموستات ۷۶.۵ ژاپنی توصیه شده است. جک j5 اتوماتیک در کنار صدای فن رادیاتور، یک فن مجزا برای گیربکس دارد که موجب تولید صدای بیشتری می‌شود. چرا که میزان روشن شدن آن نسبت به فن خودرو زیادتر است «به مدت 3 سال، نمایندگی به جای اینکه ترموستات از نوع اصلی بندازه، ام وی ام می‌انداخت که به هفته نمی‌رسید و می‌سوخت. چاره کار ترموستات 76.5 درجه ژاپنی مربوط به خودروی تویوتا وانت است. من از لوازم یدکی تویوتا گرفتم و تعویض کردم و کلا مشکل حل شد.»اگر به خرید جک J5 فکر می‌کنید از از مصرف سوخت بالای این خودرو در نسخه اتومات غافل نشوید. جک J5 اتوماتیک از یک موتور ۱۸۰۰ و جک j5 دستی از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می برد. بعلاوه تکنولوژی ساخت موتور ۱۵۰۰ سی‌سی نسبت به مدل اتوماتیک بالاتر است و همین امر در مصرف بهینه‌تر آن تاثیرگذار است. عموما توصیه می‌شود که برای پرکردن باک ۵۵لیتری جک J5 از بنزین سوپر استفاده شود.در یک جمع بندی اگه بخواییم راجب جک J5 اتوماتیک بگیم باید گفت:

مزایا و معایب خودرو جک J5 اتوماتیک
مزایا
عملکرد خوب فنی
سواری نرم
ایمنی خوب
طراحی قابل قبول
تجهیزات خوب
معایب
نفوذ صدا به داخل کابین
کیفیت نچندان خوب مونتاژ
مصرف سوخت بالا
شتاب پایین

خودرو جک J5 اتوماتیک در حال حاضر در نمونه های دست دوم در بازار قابل خریداری است و از میان دو نسخه اتوماتیک و دنده ای آن، نسخه اتوماتیک که به پیشرانه قوی تری مجهز است، طرفدار بیشتری نیز دارد. خودرو جک J5 اگر توقف تولید و کمبود قطعات آن نبود، می توانست یکی از سدان های ارزشمند در بازار کشورمان باشد اما متاسفانه به خاطر شرایط موجود، از بازار دست دوم خوبی برخوردار نیست و ممکن است به هنگام فروش با افت قیمت مواجه شود. از رقبای این خودرو می توان به برلیانس H330، ام وی ام 550، بسترن B50 و دنا پلاس اشاره کرد.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

در شرایط کنونی بازار تمایل به خرید خودروهای چینی به مراتب بیشتر از قبل شده چون با این نرخ خودروهای داخلی مصرف کننده بفکر این افتاده که ماشین آپشن داره سوار شه . هایما و جک هم جز همین خانواده هستن که تو رقابت باهم دارن خوب از هم سبقت میگیرن میخوام یکم اینارو باهم مقایسه کنیم با ما همراه باشین.

 

درباره لیفان X50 بیشتر بخوانید.

 

این روزها هر زمان با حرف لاتین "S" مواجه شدید بدانید که پای یک کراس اور چینی در میان است که باید یک عدد میزان بزرگی خودرو تکمیل می گردد. کرمان موتور که از مدتها پیش محصولات کمپانی JAC را عرضه کرده است با کراس اور جک S5 جای پای خود را در بازار محکم کرده و فروش خوب این خودرو باعث شده که کرمان موتور حالا حالا به فکر وارد کردن نسخه فیس لیفت این خودرو که از معرفی آن مدتهاست می گذرد ،نمی باشد. در طرف دیگر ایران خودرو که از فروش کراس اورهای چینی در بازار عقب مانده بوده به سراغ هایما ،یکی از برند های نام آشنای چینی رفته و هایما اس 7 را بعنوان اولین کراس اور چینی خود روانه بازار کرد. اما بدلیل قدرت کم موتور به سرعت با واکنش منفی بازار روبرو شد از همین رو عرضه و تولید نسخه توربو این خودرو را در دستور کار خود قرار داد . در حال حاضر هم جک S5 و هایما S5 با فاصله اندکی در یک رنج قیمتی قرار دارد و مشتریان بسیاری برای تصمیم گیری بین این دو خودرو مردد هستند از این رو در این مقاله مقایسه ای بین این دو خودرو را خواهیم داشت تا دریابیم کدامیک ارزش خرید بیشتری دارند.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

لیفان X50

مشخصات فنی

حجم موتور (سی سی)         1500

استاندارد آلایندگی   Euro V (یورو 5) و مجهز به سیستم EOBD

حداکثر قدرت (HP/RPM) 102 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور (NM/RPM)           133 نیوتن متر در طیف دور موتوری 3500 الی 4500 دور در دقیقه

 

درباره ی نقد و بررسی فضای داخلی و خارجی لیفان ایکس 60 بیشتر بخوانید.

 

 

جعبه دنده 5 سرعته دستی | اتوماتیک CVT

سیستم تعلیق         جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون - عقب، تیرچه یک تکه محور عقب و فنر حلقوی

حجم مخزن سوخت (لیتر)     42

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)     160 | 170

سایز چرخها         رینگ 15 اینچ آلومینیومی

طول خودرو (میلی متر)       4100

عرض خودرو (میلی متر)    1722

ارتفاع خودرو (میلی متر)     1540

فاصله دو محور (میلی متر)   2550

وزن خالص (کیلوگرم)         1150 | 1175

گنجایش و تعداد سرنشین       5 نفر (با احتساب راننده)

تجهیزات و امکانات


  • مجهز به سیستم ISOFIX
  • سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX
  • دارای 4 بلندگو
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • کنترل سیستم صوتی ار روی فرمان
  • سنسور دنده عقب
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم ترمز کمکی BAS
  • صندلی چرمی
  • Day Light
  • کامپیوتر سفری
  • تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو
  • رینگ آلومینیومی
  • شیشه های جلو و عقب برقی
  • سان روف
  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

نقد و بررسی داخل لیفان ایکس 60

به‌محض ورود به کابین لیفان ایکس 60 متوجه خواهید شد که چیز زیادی برای هیجان‌زده شدن در اینجا وجود ندارد. پلاستیک خشک بسیاری از ادوات و متعلقات کابین را به تسخیر خود درآورده است که لمس آن‌ها حس ارزان بودن را درون ذهن شما تداعی خواهد کرد. طرح کلی داشبورد شباهت زیادی به نسل دوم تویوتا راو 4 

 

درباره ی لیفان 820 بیشتر بخوانید.

XA20) دارد و می‌توان گفت از روی آن الگوبرداری شده است. در این بین شمایل تقریبا اسپرت غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار پشت آن تا حدی دلگرم‌کننده جلوه می‌کند. گنجایش کابین در هر دو ردیف صندلی‌ها به‌منظور جای دادن 5 نفر بزرگ‌سال با سایز متوسط مناسب به‌نظر می‌رسد. ارگونومی صندلی‌ها نیز قابل‌قبول است و در مسافرت‌های طولانی کمتر موجب کوفتگی بدن سرنشینان می‌شود. صندوق بار لیفان ایکس 60 معادل 405 لیتر فضا در اختیار اسباب و وسایل شما می‌گذارد که گرچه عالی نیست اما برای رفع نیازهای معمول کفایت خواهد کرد. لیفان X60 نه‌تنها یک خودرو لوکس محسوب نمی‌شود، بلکه از نظر آپشن‌های رفاهی تقریبا ضعیف ظاهر شده است؛ نسخه اتوماتیک این کراس‌اوور فشرده به‌عنوان مدل فول آپشن از تجهیزات زیر بهره می‌برد: آینه‌های جانبی برقی، سان روف دو حالته برقی، روکش چرمی صندلی‌ها، پورت برق 12 ولت، تهویه مطبوع و تنظیم صندلی‌ها به‌صورت دستی، نمایشگر لمسی 6 اینچی به همراه رهیاب و دوربین عقب، سیستم صوتی 6 اسپیکر، اتولایت.

 

درباره ی ویژگی ها و مشخصات لیفان 820 بیشتر بخوانید.

نقد و بررسی بیرون خودرو

چهره لیفان ایکس 60 تا حدودی یادآور نمای ظاهری سانتافه 2008 است. در قسمت روبرو شاهد یک جلوپنجره با نوارهای کرومی هستیم که چراغ‌های نسبتا کشیده با فاصله در دو طرف آن جاخوش کرده‌اند. لازم به ذکر است جلوپنجره در نسخه اتوماتیک با مدل دنده‌ای متفاوت است. چراغ‌های راهنما در میانه سپر و درون قابی مشکی رنگ دیده می‌شوند که همراه با دریچه تهویه و دیفیوزر، چهره جالبی برای سپر لیفان ایکس 60 به ارمغان آورده‌اند. حجم پردازی‌های صورت گرفته روی درب کاپوت و نمای جانبی نیز سعی در عضلانی‌تر جلوه دادن بخش‌های مختلف بدنه داشته‌ و تا حدی در این کار موفق ظاهر شده‌اند. در نمای عقب لیفان ایکس 60 هم چراغ‌های یک‌تکه کشیده به‌صورت عمودی در دو طرف درب صندوق حاضر هستند و جلوه‌ای ساده به این بخش اعطا کرده‌اند. درب صندوق‌عقب از سایز و طرح مناسبی بهره می‌برد و وجود دیفیوزر در بخش مشکی‌رنگ سپر جنبه‌ جسورانه‌تری به این نما از ایکس 60 بخشیده است. به‌طور کل باید گفت که طراحی ظاهری لیفان X60 علی‌رغم وجود برخی ناهماهنگی‌ها، امتیاز قابل قبولی را از دید سلیقه عموم مشتریان ایرانی کسب کرده است.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

 

820 با دو پیشرانه 1.8 لیتری مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی مشابه مدل 620 و 2.4 لیتری مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت DSI استرالیا به بازار معرفی شده است . بر اساس وعده کرمان‌موتور این خودرو قرار است در قوی‌ترین نمونه یعنی مجهز به پیشرانه 2.4 لیتری 158 اسب‌بخاری به بازار ایران عرضه شود.

درباره ی لیفان 820 بیشتر بخوانید.

 

 

طراحی ظاهری 820 به دور از اغراق ساده و منطقی و در عین حال زیبا است و در این زمینه می‌تواند رقیب سرسختی برای هم‌وطنانی نظیر جیلی امگرند 7 و بسترن B50F (آسا) در بازار ایران باشد.این طرح بیش از هر خودروسازی به سمت طرح‌های فورد در مدل‌های اروپایی تمایل دارد و با تایر‌های 215/60R16 در نمای جانبی تکمیل می‌شود چرا که عمده خودروهای چینی از مشکل استفاده از تایرهای کوچک در برابر ابعاد بدنه بهره می‌برند اما تایر‌های پهن و 16 اینچی 820 هیچ جای بحثی باقی نمی‌گذارد.

سیستم ترمز در 820 برای هر 4 چرخ از نوع دیسکی است و علاوه بر آن به تکنولوژی های ترمز ضد قفل ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BAS نیز مجهز است . 820 همچنین در بخش آپشن‌های ایمنی ضمن بهره گیری از دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو از آپشن کیسه‌های هوای جانبی جلو و همچنین کیسه‌های هوای پرده‌ای نیز بهره می‌برد که از ملزومات تکمیل شخصیت لوکس پرچم‌دار لیفان هستند. سیستم ایموبیلایزر ، چراغ‌های LED روشنایی در روز ، چراغ‌های LED در عقب ، رادار در جلو برای حفظ فاصله و جلوگیری از برخورد ، سنسور عقب و کنترل باد تایر ها (TPMS) نیز از دیگر اپشن های ایمنی لوکس‌ترین سدان لیفان هستند.

سیستم تعلیق 820 در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب مستقل چند اتصاله است که در مقایسه با لیفان 620 در عقب تغییر  و ارتقاء یافته است تا جاذب ضربات بیش‌تر برای آرامش سرنشینان باشد.

پیشرانه 2.4 لیتری این خودرو بر پایه پیشرنه مشابهی از میتسوبیشی توسط لیفان توسعه یافته است و توانایی تولید حداکثر قدرت 158 اسب بخار و حداکثر گشتاور 221 نیوتون متر را داراست که با همراهی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت DSI استرالیا به محور جلو منتقل می‌شود تا این سدان 4.8 متری 1.5تنی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت را داشته باشد.  مصرف سوخت ترکیبی 820 ، 8.7 لیتر در 100 کیلومتر است که با اتکا به باک 63 لیتری می‌تواند برای سفر‌های طولانی مانع از توقف‌های فراوان شود و در عین حال نسبت به رقبای هموطن و هم‌کلاسش در ایران راندمان بهتری را به نمایش می‌گذارد.

وقتی صحبت از پرچم‌دار لیفان و یک خودرو مملو از امکانات به میان می‌آید قطعا بخش آپشن‌های رفاهی می تواند مورد توجه مشتریان قرار گیرد. 820 برای پاسخ به این موضوع مجموعه کاملی از آپشن‌هایی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که بیشتر در خودروهای فراتر از 100 میلیون‌تومان به چشم می‌خورند. سانروف برقی ، آینه‌های برقی و تاشو جانبی ، کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای ، مجموعه کنترل‌گر های سیستم کروز کنترل و سیستم صوتی از روی فرمان ، روکش طرح‌دار چرم صندلی‌ها و نمایشگر تنها بخشی از امکانات پرچم‌دار لیفان در بازار ایران خواهند بود.

820 هر چند خودرویی از یک برند چینی است اما وقتی دل آن شکافته شود نام برند های مطرحی از جهان که تولید قطعات فنی‌اش را بر عهده داشته‌اند به چشم می‌خورد. برای مثال از گیربکس اتوماتیک ساخت DSI استرالیا که بگذریم به قطعات برقی بوش آلمان ، سیستم‌های دینامیکی و پایداری الکترونیکی JERT ژاپن ، کیسه‌های هوا ساخت TAKTA ژاپن ، سیستم تهویه Valeo فرانسه ، قفل مرکزی HUF آلمان و تسمه تایم و قطعات مرتبط ساخت FAVCO آمریکا خواهیم رسید.

820 تا کنون از تست های بلند مدت سختی در ایران و روسیه در دماهای مختلف ، شرایط متنوع آب و هوایی و جاده‌ای گذشته و موفق به پاس کردن آزمایش‌ها برای حضور در دو بازار استراتژیک ایران و روسیه شده است.

 

820 همچنین آزمایش هایی نظیر حرکت با سرعت محدود در مسیر 30.000 کیلومتری، تست عملکرد ایربگ خودرو در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، پیمودن 5430 متر با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و همچنین تست 120.000 کیلومتر در روسیه و ایران را پشت سر گذاشته است.

  • shahla setayesh