دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

۸۲۰، سدان سایز متوسط شرکت‌ خودروسازی لیفان است که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۴ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۵ در دو نسخه با پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲.۴ لیتری وارد بازار چین شد. اما اواخر سال گذشته، شرکت کرمان‌موتور اعلام کرد که نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری این سدان لوکس چینی را روانه‌ی بازار خودروی ایران خواهد کرد. فروش این خودرو از خرداد امسال و در نمایندگی‌های مجاز کرمان‌موتور آغاز شده است.

 

درباره ی خودرو لیفان Xuanlang یک Mpv جدید چینی بیشتر بدانید.

لیفان ۸۲۰ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط است. سدان‌‌ سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی است که برند‌های مختلفی در آن به رقابت می‌پردازند. این دسته از خودروها علاوه‌ بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه‌ای‌ با توان کافی و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند و می‌‌توانند نیاز‌ بسیاری از خانواده‌ها را تأمین کنند.

طی سال‌های گذشته این کلاس از خودروها جزو محبوب‌ترین نمونه‌ها در میان خریداران بودند و آمار فروش خوبی نیز برای تولیدکنندگان خود به ارمغان می‌آوردند؛ اما چند سالی است که این روند تغییر یافته است و خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند محبوبیت بیشتری میان خریداران پیدا کرده‌اند. با این حال هنوز هم کلاس سدان‌‌های شهری از اهمیت بسیاری بالایی برای تولید‌کنندگان برخوردار هستند و توسعه‌ی نمونه‌های ایده‌آل جزو اولویت هر خودروسازی است.

در این بین خودروسازهای چینی نیز با عرضه‌ی سدان‌های مختلف با قیمت‌های پایین، سعی دارند برای خود جایگاهی در این کلاس به‌ دست آورند. یکی از این خودروسازها، شرکت نوظهور لیفان است که به‌تازگی با چند مدل خودرو، از جمله سدان سایز متوسط لیفان ۸۲۰ وارد بازار ایران نیز شده است.

مشخصات فنی لیفان ۸۲۰

شرکت لیفان در سال ۲۰۱۵ سدان ۸۲۰ را در دو نسخه با پیشرانه‌های چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۸ و ۲.۴ لیتری وارد بازار چین کرد؛ اما شرکت کرمان‌موتور تنها نسخه‌ی ۲.۴ لیتری این خودرو را وارد بازار ایران کرده است.

حداکثر توان خروجی پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه به‌دست می‌آید و معادل‌ ۱۳۱ اسب بخار است؛ نسخه‌ی ۲.۴ لیتری نیز حداکثر توان خروجی معادل ۱۵۸ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. گشتاور بیشینه‌ی آن‌ها به‌ترتیب ۱۶۸ و ۲۲۱ نیوتن‌متر است و این میزان از گشتاور به‌ترتیب در دورهای موتور ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ و ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه به‌دست می‌آید. 

لیفان دو جعبه‌‌دنده‌ متفاوت برای سدان لوکس خود در نظر گرفته است؛ نسخه‌ی ۱.۸ لیتری این خودرو با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود؛ اما نسخه‌ی قوی‌تر را جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک همراهی می‌کند. لیفان اعلام کرده است که سیستم انتقال قدرت لیفان ۸۲۰ توسط کمپانی‌ DSI استرالیا تولید می‌شود؛ کمپانی نام‌آشنایی که سابقه‌ی ساخت سیستم انتقال قدرت مورد نیاز شرکت‌هایی مانند فورد، کرایسلر، جیلی و سانگ‌یانگ را در کارنامه‌ی خود دارد. 

در مورد سیستم تعلیق لیفان ۸۲۰ نیز باید بگوییم کمپانی سازنده‌ی چینی، سیستم تعلیق جلو و عقب مستقل آن را به‌ترتیب از نوع مک‌فرسون و مستقل چندمیله‌ای انتخاب کرده است. استفاده از سیستم‌های تعلیق مستقل سبب آن شده است که لیفان ۸۲۰ در جاده‌‌های ناهموار و سرعت‌های بالا پایداری خود را حفظ کند و در عین حال تجربه‌ی سواری نرمی در اختیار سرنشینان قرار دهد.

لیفان ۸۲۰ بزرگترین سدانی است که با برند لیفان وارد بازار جهانی شده است و پرچم‌دار محصولات این کمپانی محسوب می‌شود. لیفان با معرفی این سدان، به‌وضوح علاقه‌ی خود را به ورود به کلاس رقابتی خودروهای سدان سایز بزرگ نشان می‌دهد. این کمپانی چینی مدعی است که در طراحی لیفان ۸۲۰ از طراحان برجسته‌ی اروپایی کمک گرفته و از ظاهر خودروی تویوتا کمری الهام گرفته است؛ اما می‌توان رگه‌هایی از طراحی خودروهایی چون آئودی A۴، فورد موندئو و حتی هیوندای سوناتا نیز در آن یافت.

طول، عرض و ارتفاع Lifan ۸۲۰ به ترتیب ۴۸۶۵، ۱۸۳۵ و ۱۴۸۰ میلی‌متر است؛ بنابراین با سدانی روبرو هستیم که حتی از تویوتا کمری هم ابعاد بزرگ‌تری دارد. با این وجود، نکته‌ی جالب توجه، یکسان ‌بودن فاصله‌ی بین دو محور (۲۷۷۵ میلی‌متر)، در آن‌ها است، این مسئله تردیدهایی در خصوص بهره‌گیری این خودروساز از پلتفرم توسعه‌یافته به‌ دست ژاپنی‌ها، به‌‌ وجود می‌آورد. طبق اعلام لیفان، شاسی لیفان ۸۲۰ به‌ دست متخصصان تایوانی طراحی و توسط مهندسان کمپانی انگلیسی MIRA بهینه‌سازی شده است و از این رو خودروی مورد بحث از لحاظ کنترل و راحتی، بسیار قابل اتکا است.

خطوط به‌کاررفته در نمای جانبی خودرو به‌گونه‌ای هستند که خودروی هیوندای سوناتا را در ذهن تداعی می‌کنند. با وجود ابعاد نسبتا بزرگ لیفان ۸۲۰، در این سدان از چرخ‌های ۱۶ اینچی استفاده شده است و این مسئله تناسب بین المان‌های مختلف خودرو را به‌ هم می‌ریزد؛ البته کوچک‌ بودن رینگ سبب می‌شود ضربه‌ی کمتری به کابین وارد شود که در نهایت باعث راحتی بیشتر سرنشین می‌شود. 

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در خصوص طراحی لیفان 620 مطرح کنیم. پس با ما باشید.

بسیار عجیب است! کشوری مثل چین با این همه سرمایه و پیشینه هنری و فرهنگی، تا این حد از نو آوری گریزان است و همچنان به تقلید و کپی کردن ادامه می دهد. اگر بخواهیم کمی منصف باشیم، باید به شرکت هایی اشاره کنیم که به تازگی در نمایشگاههای شانگهای و پکن طرحهایی به نمایش می گذارند که بکر و بسیار نوآورانه هستند، ولی گویا بازار کپی کردن در چین هنوز گرم است. از طرفی دیگر، به نظر می رسد طراحان چینی نمی خواهند همانند کشور هایی که صنعت خودروسازی مستقل دارند، بر اساس داشته های فرهنگی خود به یک زبان طراحی مشخص برسند و این بدین معناست که خشت اول را کج نهاده اند.

 

درباره ی امنیت و ظاهر لیفان X60 بیشتر بدانید.

 

لیفان ۶۲۰ که توسط کرمان موتور مونتاژ می شود و امروزه در خیابانهای کشورمان بسیار دیده می شود، آینه تمام نمای این جریان است. حدس می زنم طراحان این اتومبیل – که از نداشتن سرپرست تیم طراحی رنج می بردند – بر سر اینکه این ماشین شبیه ماشین مورد علاقه کدام یک از اعضای تیم طراحی شود، نتوانسته اند یکدیگر را راضی کنند و در پایان با گرفتن مخرج مشترکی از همه نظرات، سعی کردند تا دوستی خود را حفظ کنند. در این میان نظر مشتری هم هیچ اهمیتی نداشته! این کار یعنی توهین به فهم و شعور خریدار و سایر مخاطبان!

 

همانگونه که در نگاره ها می بینید، جلوی اتومبیل تقلیدی ناشیانه از یکی محصولات خودروسازان قاره اروپا، یعنی نسل پیشین ب ام و سری سه است. چراغها، مه شکن ها، ورودی هوا، خطوطی که از روی کاپوت به پایین ورودی هوا سرازیر می شوند، احجام و حتی خطی که از مه شکن های کناری به صورت افقی گذر کرده، همگی کپی شده از ب ام و سری سه هستند. فقط مثل اینکه در بخش جلوپنجره، طراحان خجالت کشیده و به شکلی یک تکه و معمولی بسنده کرده اند!

 

پشت و کنار لیفان نیز از بخشهای دیگر این کره خاکی کپی شده. و نه تنها از یک، بلکه از دو اتومبیل از در قاره متفاوت! کلیت حجم پشت و نمای کناری شباهت بی اندازه ای به نسل پیشین تویوتا کورولای آسیایی دارد! زهوار های روی درهای لیفان به احتمال زیاد به دلیل کاهش هزینه های کمپانی حذف شده اند، اما با این وجود نمای جانبی بیش از حد شبیه به کورولا است. خطی که در قسمت پایین ماشین در نمای کناری از زیر سپر جلو تا سپر عقب کشیده شده و بر روی درها نیز مشاهده می شود، گرافیک و شکل پنجره ها و حتی محل برخورد در صندوق عقب با سپر عقب همه شاهدی بر این قضیه هستند. ممکن است بگویید چراغ عقب به هیچ وجه همانند کرولا نیست! اینجاست که قاره ی دیگر وارد صحنه می شود: آمریکا! شکل کلی و نحوه ارتباط چراغ های پشت با اجزای پیرامون خود و حتی چیدمان اجزای مختلف آن از کرایسلر ۳۰۰ سی تقلید شده! فقط به نظر می رسد که به دلیل محدودیت های ساخت، لیفان مجبور شده کمی عرض آنها را افزایش دهد.

 

درون لیفان نیز داستان به همین شکل ادامه پیدا می کند:

اگر به سبک طراحی آلمانی آشنایی اندکی داشته باشید، به محض ورود به فضای درونی به هیچ وجه احساس غربت نمی کنید! بالای داشبورد و جایگاه نمایشگر میانی، همانند جلوی بدنه خودرو از ب ام و سری سه تقلید شده فرمان نیز گویی مستقیما از درون نسل قبلی مرسدس بنز کلاس بی برداشته شده و پس از حذف نشان بنز و جایگزینی آن با نماد ناآشنای لیفان، سرجای خود نصب شده!

 

تمامی این موارد باعث شده اند تا تناسبات لیفان۶۲۰ - نه در درون و نه در بدنه - به هیچ وجه شبیه ماشین های هم کلاس خود نباشد. برای درک بیشتر این موضوع کافیست تا از نمای کناری به شیب کاپوت نگاهی بیندازید تا به عمق فاجعه پی ببرید!

در دنیای آزاد امروز که می توان اطلاعات را در آن در کسری از ثانیه زیر و رو کرد، کپی کردن طرح ها و نادان انگاشتن خریداران و مخاطبان، آن هم به صورت بسیار ناشیانه، کاری نا بخشودنی است و در انجام این گار گستاخانه تفاوتی بین طراح و فروشنده نیست.

حال تصمیم با شماست! اگر هنوز خواهان خودرویی هستید که خودش هم نمیداند از کجا آمده، ترکیبی ناشیانه از سه سبک آلمانی، آمریکایی و ژاپنی است و نیز در زمینه طراحی هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد، لیفان ۶۲۰ انتخاب مناسبی برای شماست!

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

نگاهی به لیفان X60

لیفان X60 با طرّاحی جدید خود، یکی از اتومبیل‌‌های ساخت کشور چین است که بیشترین فروش را در بازار ایران داشته است. مدّت زمان زیادی طول نکشید تا نقد‌‌ها و بررسی‌‌های مدل جدید این اتومبیل کراس اوور، که از نظر ظاهر و مشخّصات فنّی دچار تغییرات شده بود، از راه برسند.

 

درباره ی ماشین لیفان 520 بیشتر بدانید.

نقد و بررسی نمای خارجی

در نگاه اوّل متوجّه می‌‌شوید که طرّاحی لیفان X60 بسیار شبیه به اتومبیل RAV4 می‌‌باشد که توسّط کمپانی تویوتا تولید شده است. خریداران اتومبیل لیفان X60 جدید به این شباهت اعتراف کرده‌‌اند. همچنین سازندگان این اتومبیل انکار نکرده‌‌اند که طرّاحان این اتومبیل به فرم بدنه‌‌ تویوتا RAV4 علاقه‌‌ بسیاری داشته‌‌اند.

برجسته بودن قسمت بالایی گلگیر‌‌ها، ابهّت بسیار زیادی را به این اتومبیل بخشیده است. چراغ‌‌های این اتومبیل دارای قابلیّت تنظیم هستند که همین امر امکان افزایش دید را ممکن ساخته است. جلو پنجره‌‌ این اتومبیل که از جنس برّاق است، در ترکیب با چراغ‌‌های این اتومبیل جلوه‌‌ تأثیر گذاری به لیفان X60  داده‌‌اند.

چراغ‌‌های راهنما در جایگاه چراغ‌‌های مه‌شکن قرار گرفته‌‌اند. این در حالی است که چراغ‌‌های مه‌شکن در جایگاهی بسیار پایین‌‌تر نسبت به جایگاه اصلی خود قرار دارند. این نوع از طرّاحی چراغ‌‌ها توسّط خریداران اتومبیل به عنوان یک نقص معرّفی شده است، زیرا چراغ‌‌ها دیگر از محافظت بدنه در برابر آسیب و ضربه، در امان نیستند.

آینه بغل‌‌های این اتومبیل به دلیل سایز بزرگی که دارند، زمانی که راننده‌‌ خودرو عوض می‌‌شود نیاز به تنظیم دوباره ندارند و دید مناسبی را فراهم می‌‌کنند.

چراغ‌‌های ذوزنقه‌‌ای شکلی که با چراغ‌‌های تقویت کننده‌‌ی نور در قسمت عقب اتومبیل ترکیب شده‌‌اند، اصالت خاصّی را به این قسمت از اتومبیل بخشیده‌‌اند. خریداران خودروی لیفان X60 عنوان کرده‌‌اند که در هنگام نگاه کردن به این خودرو، متوجّه قسمت‌‌هایی با خطوط مورّب می‌‌شوند که ضخامت بین شکاف‌‌ها در بین این خطوط مورّب متفاوت است و همین مسئله، ضعیف بودن بدنه‌‌ی خودرو را نمایان می‌‌کند.

فضای کابین

فضای داخلی این کراس اوور به اندازه‌‌ کافی بزرگ طرّاحی شده است و می‌‌تواند راحتی و آسایش پنج سرنشین این خودرو، با احتساب راننده را فراهم کند. صفحه کیلومتر این اتومبیل دارای سه فرورفتگی است و طرّاحی چشم نوازی ندارد و تنها اطّلاعاتی کلّی را ارائه می‌‌دهد. بر روی پنل این خودرو، که طرّاحی آن کمی بزرگ‌‌تر از حدّ عادّی است، یک سیستم صوتی ساده و تعدادی دکمه برای تنظیم سیستم کولر و بخاری این اتومبیل تعبیه شده است.

 

در اظهار نظر‌‌هایی که متخصّصان اتومبیل و افراد معمولی در رابطه با این خودرو انجام داده‌‌اند، یک شهروند عادّی عنوان کرده است که رانندگی با این خودرو به دلیل فاصله‌‌ خیلی کم بین پدال‌‌ها بسیار خطرناک است. همچنین همین فرد بیان کرده است که فضای کم داشبود این اتومبیل و همچنین باز شدن بی دلیل آن، بسیار آزار دهنده است.

فضای ایجاد شده برای صندلی‌‌های عقب این اتومبیل برای لذّت بردن از سفری طولانی، کافی و مناسب است. همچنین صندلی‌‌های عقب این اتومبیل قابلیّت تنظیم زاویه را دارا می‌‌باشند.

صندلی‌‌های جلویی این اتومبیل، سواری بسیار راحتی دارند امّا هیچگونه امکاناتی در قسمت‌‌های کناری صندلی برای راحتی بیشتر سرنشینان تعبیه نشده است. صندلی‌‌های جلویی این اتومبیل قابلیّت تنظیم را دارا می‌‌باشند ولی فرمان این اتومبیل قابلیّت تنظیم ارتفاع و جایگاه را ندارد و همین مسئله از تأثیرگذاری این اتومبیل کم می‌‌کند.

در طراحی قسمت‌‌های داخلی این خودرو از چرم با کیفیّت استفاده شده است. امّا باید اعتراف کرد که تمامی قسمت‌‌های داخلی این اتومبیل از تویوتا RAV4 کپی برداری شده است و خریداران  لیفانX60  مدل 2013 با بی‌‌میلی به این مسئله اعتراف می‌‌کنند. اگرچه قسمت‌‌های داخلی این خودرو شباهت بسیار زیادی به قسمت‌‌های داخلی تویوتا RAV4 دارند، ولی لیفانX60  همچنان می‌‌تواند به پنل منحصربه‌فرد خود ببالد.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

اشتباه نکنید! این یک فورد S-Max نیست! این خودرو لیفان Xuanlang یک MPV جدید چینی است که به‌طور کامل از S-Max کپی شده است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این خودرو بسیار به MPV فورد شباهت دارد اما درعین‌حال قیمت بسیار ارزانی دارد. قیمت Xuanlang به‌عنوان یک MPV هفت‌نفره از تنها 69,800 یوآن معادل 10,100 دلار شروع شده و نهایتاً به 106,800 یوآن برابر با 15,500 دلار ختم می‌شود.

درباره ی لیفان 520 در ایران بیشتر بخوانید.

 

بررسی را با طراحی بیرونی آغاز می‌کنیم که در آن در بخش پروفیل جانبی، لیفان خط سقف، خطوط پنجره‌ها، ستون‌ها، پنجره‌های جانبی سوم، خط شانه، دستگیرهٔ درها و حتی رینگ‌های آلیاژی فورد را هم کپی کرده است! البته در حال حاضر S-Max در چین عرضه نمی‌شود و بنابراین امکان انجام مقایسهٔ قیمت‌های محلی میان این دو خودرو وجود ندارد.

از قسمت جلو که به محصول جدید لیفان نگاه می‌کنیم بازهم کپی فاحش خصوصاً در چراغ‌ها کاملاً به چشم می‌خورد و Xuanlang تنها در جلوپنجره و سپر تفاوت‌هایی با S-Max دارد. روند کپی کاری لیفان به بخش عقبی خودرو هم کشیده شده و در اینجا هم شاهد نمایی کاملاً مشابه فورد با تغییراتی جزئی در چراغ‌ها هستیم.

در این جدول مقایسهٔ ابعاد لیفان Xuanlang و فورد S-Max را ملاحظه می‌کنید:

 

فورد S-Max

لیفان Xuanlang

طول

4.796 متر

4.720 متر

عرض

1.916 متر

1.840 متر

ارتفاع

1.655 متر

1.665 متر

فاصلهٔ محوری

2.850 متر

2.780 متر

لیفان برای این MPV جدید خود سه پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ 1.8 لیتری با 133 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور دوم از نوع 2 لیتری با 141 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور است اما پیشرانهٔ آخر برخلاف دو موتور قبلی، یک واحد 1.5 لیتری توربو است که البته مشابه موتور 2 لیتری 141 اسب بخار قدرت دارد ولی گشتاور بیشتری برابر با 234 نیوتن متر تولید می‌کند.

برای انتقال نیروی این موتورها یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی مشترکاً برای هر سهٔ آن‌ها در نظر گرفته شده است اما اوضاع در بخش نمونه‌های اتوماتیک متفاوت است چراکه در اینجا برای موتورهای 1.8 لیتری و 2 لیتری تنفس طبیعی یک گیربکس CVT ارائه شده درحالی‌که برای موتور 1.5 لیتری توربو یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

اما لیفان در کپی طراحی Xuanlang تنها به بخش بیرونی بسنده نکرده است بلکه نمای داخلی این MPV را هم از نمونهٔ آمریکایی کپی‌برداری کرده است به‌گونه‌ای که کنسول مرکزی، صفحه‌نمایش مرکزی، غربیلک فرمان، دریچه‌های تهویه و خط روی داشبورد جلوی سرنشین کاملاً به فورد S-Max شباهت دارند؛ اما برخلاف بسیاری از رقبا، لیفان از صفحه آمپر دیجیتالی در این MPV استفاده نکرده و بجای آن یک صفحه آمپر خسته‌کنندهٔ آنالوگ با تِم آبی‌رنگ را بکار برده است.

علاوه بر این، صفحه‌نمایش مرکزی Xuanlang هم برای چین 2017 نسبتاً تکنولوژی پایین محسوب می‌شود چراکه اندازهٔ آن تنها 8 اینچ بوده و لمسی هم نیست. بااین‌حال چون این MPV چینی کاملاً با نگاه به فورد S-Max ساخته شده است مطمئناً خودروی بزرگ و جاداری است به‌گونه‌ای که توانایی حمل هفت نفر را در سه ردیف صندلی داشته و درعین‌حال از صندوق بار بزرگی هم برخوردار است.

مطمئناً به‌زودی کیت‌های تبدیل لیفان Xuanlang به فورد S-Max نیز مانند همان‌هایی که زوتی SR8 را در ظاهر به یک پورشه ماکان تبدیل می‌کنند، به بازار خواهند آمد. ولی بااین‌حال هنوز هم نمی‌توان Xuanlang را یک S-Max برای چین تلقی کرد چراکه این خودرو هنوز هم یک لیفان است.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

امنیت و ظاهر لیفان X60

در این مقاله قصد داریم عضوی از خانواده لیفان یعنی x60 را از لحاظ امنیت و ظاهر بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید .

  1. طراحی ضد ضربه ی جلوی خودرو :

سپر جلویی بزرگ جذب کننده ی انرژی و قطعه ی ضد ضربه ی آهنی جلو,که مناطقی هستند که از هم میپاشند و موج بر میدارند تا انرژی را جذب کنند,امنیت را برای سرشینان داخل خودرو در صورت وقوع تصادف حداکثر میکند.

درباره ی لیفان 520 و لیفان  520 آی بیشتر بخوانید.

  1. .      آینه های دید عقب با دید گسترده به همراه لامپ های سیگنال چرخشی برای بیشتر شدن دید :

آینه های دید عقب خارجی X60 سطح زیادی را پوشش میدهند تا امنیت رانندگی افزایش یابد.آینه ی دید عقب خارج دارای یک لامپ سیگنال است که توسط یک پوشش نقره ای تزئین شده است.تزئینات بسیار مدرن و به روز هستند,و میزان امنیت در صورت تغییر لاین یا پیچیدن ناگهانی در مناطق شهری نیز افزایش یافته است.آپشن از بین برنده ی یخ و بخار در شیشه ی عقب نیز وجود دارد.

  1. ABS و EBD چهار کاناله/4 حسگری :

لیفان X60 با سیستم های پیشرفته ی ABS و EBD 4 کاناله/4 حسگری سازگار است.طراحی این سیستم ها بر روی این خودرو میتواند به طور موثری خطر لیز خوردن یا پیچیدن حاصل از عدم تعادل نیروی ترمز را از بین ببرند.

  1. بدنه ی خودروی امن منحصر به فرد:

لیفان X60 دارای یک بدنه ی امن منحصر به فرد است که عمدتا از ورقه های آهنی با آلیاژ پایین ساخته شده است.در جلو و عقب بدنه ی خودرو, ورقه های استیل نرم و همچنین مناطقی وجود دارند که در صورت تصادف برای جذب انرژی از هم میپاشند.

  1. رینگ های آلومینیومی 5 اسپوکی و تایر هالی بزرگ کارا :

لیفان X60با تایرهای بزرگ سری 520 نرم سازگاری دارد که کمپانی تایر جیتی به صورت مخصوص برای خودرو  های شاسی بلند تایر تولید میکند.تایر ها تحت شرایط عادی قابلیت رانندگی فوق العاده ای را فراهم میکنند,و همچنین در جاده های خیس و لغزنده قابلیت ترمز محکم و قوی ای دارند.

6.      لامپ های عقب ترکیبی LED با دید عقب وسیع دو برابر :

لامپ های عقب ترکیبی LED با دید عقب وسیع دو برابر بسیار ظاهر خودرو را زیبا کرده اند و دارای نور سفیدی هستند که بسیار باعث بالا رفتن امنیت عقب خودرو(از لحاظ دیده شدن)میشوند.

ظاهر لیفان X60

1.      ظاهر جلوی دلپذیر,مدرن و محکم :

ظاهر جلو به نظر دلپذیر,مدرن و محکم می باشد.X60 به مدرنی خودروهای کاروان میباشد,و به اندازه ی یک خودروی برون شهری قوی و محکم است.

2.      چراغ های جلوی چشم عقابی وسیع :

چراغ های جلوی چشم عقابی با یک پوشش بالایی از جنس کروم بسیار مدرن هستند و دید بسیار وسیعی را ایجاد میکنند.چراغ های جلویی پروژکتور نور قویتر و با وسعت بیشتری را ساتع میکنند.لامپ های جلو با توجه به تنظیم ارتفاعشان باعث امنیت بیشتر رانندگی در شب میشوند.

3.      سپر جلویی دو رنگی شبیه به X قوی :

سپر شبیه به X جلو به صورت خلاقانه ای با بدنه مچ شده است.ظاهر جلوی خودرو هم مدرن است و هم دینامیک.علاوه بر این,سپر دو رنگی به خاطر نوع طرالحی هوشمندانه اش در سرعت های بالا نیز بسیار قوی است,و این نشان دهنده ی این است که این خودرو در جاده های برون شهری نیز ایمن است.

4.      چراغ های مه شکن جلویی دایره ای شکل با قابلیت مه شکنی قوی,و جدای از چراغ های راهنما :

چراغ های راهنمای جدای وسیع در قسمت های تیره شکل سپر قرار دارند و باعث میشوند چهره ی جلوی خودرو به صورت هنرمندانه ای زیبا و هرمی شکل جلوه کند,و همچنین باعث میشود چراغ های راهنما نیز مشخص تر و واضح تر باشند.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

لیفان ۵۲۰ در ایران

تجربه لیفان ۵۲۰ در ایران

شرکت “کرمان موتور” در ایران، به‌واسطه محصولاتی که ارائه داده، از خوش‌نامی نسبی برخوردار است. دوو سیلو (Cielo) از جمله خودروهای ارائه شده توسط این شرکت بوده که با استقبال فراوان مشتریان ایرانی روبه‌رو شد. کرمان موتور بعدها تصمیم گرفت جایگزینی مناسب برای دوو سیلو پیدا کند و به این ترتیب، لیفان ۵۲۰ را راهی بازارهای ایران کرد. قرار بود این سدان جمع‌وجور محصولی موفق از کار درآید، اما شرایط چندان بر وفق مراد این مدل از لیفان نبود.

یک تجربه شکست‌خورده

گروه خودروسازی لیفان در دهه ۹۰ میلادی با تولید خودرو و موتورسیکلت، کارش را آغاز کرد. ورود لیفان به بازارهای ایران نیز با همین لیفان ۵۲۰ آغاز شد، که البته تجربه جالبی برای این شرکت نبود. امکانات و تجهیزات به‌کار رفته در این مدل چینی مناسب یک خودرو در زمان خودش بود و به‌خاطر مصرف پایین بنزین (حدود ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) برای رانندگی شهری مناسب بود. اما با تمام این‌ها باز هم نتوانست نظر ایرانی‌ها را به خود جلب کند. مشتریان ایرانی انتظار خودرویی بهتر و باکیفیت‌تر را داشتند. لیفان ۵۲۰ در ایران از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ تولید و ارائه می‌شد و پس از آن، جای خودش را به ۵۲۰آی و خودروهای دیگر داد.

عدم موفقیت لیفان ۵۲۰ و پیوستن به خاطره‌ها

در واقع، ویژگی‌های فنی لیفان ۵۲۰ باید در حد متوسط ارزیابی می‌شد. حجم موتور به‌کار رفته در این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی بود و نمی‌توانست شتاب و قدرت زیادی تولید کند. با وجود تلاش چینی‌ها برای پوشاندن ضعف‌های فنی خودروهای خود با تجهیزات غیر فنی و ظاهری، حتی طراحی این خودرو هم به ذائقه مشتریان ایرانی خوش نیامد. حالا خط تولید لیفان ۵۲۰ جای خودش را به مدل‌های دیگری همچون لیفان ایکس‌۵۰ و لیفان ایکس‌۶۰ و ۶۲۰ و… داده است. اولین خودروی تولیدی لیفان در ایران حالا به خاطره‌ها پیوسته است و نوادگان آن در لیفان سعی می‌کنند تجربه دلپذیری به مشتریان ایرانی ببخشند.

چرا لیفان ۵۲۰ فروش بالایی ندارد؟

عدم شناخت چینی‌ها از بازار ایران و بازاریابی ضعیف آن‌ها، خستگی و دل‌زدگی مشتریان ایرانی از خودروهای قدیمی و در مقابل نبود طراحی متفاوت و رنگ‌بندی متنوع لیفان ۵۲۰، وجود خودرویی با امنیت و کیفیت بالاتر همچون تندر ۹۰ به‌عنوان رقیب در رده قیمتی مشابه، عدم تأمین مناسب خدمات پس از فروش و قطعات آن از عمده دلایل عدم موفقیت این خودرو در بازار ایران است. از سوی دیگر، خودروهای چینی با توجه به افت قیمت در نسخه‌های کارکرده، همیشه مورد مناسبی برای خرید و فروش نیستند. نمایشگاه‌داران ترجیح می‌دهند به سمت نسخه‌های کارکرده تولیدات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو بروند که به‌قول خودشان، همیشه مشتری دارند و پول نقد محسوب می‌شوند. لیفان ۵۲۰ حتی در زمانی که ارائه می‌شد، به‌محض این‌که مورد استفاده قرار می‌گرفت، افت قیمت بالایی را تجربه می‌کرد که این امر چندان برای خریداران ایرانی خوشایند نبود.

بازار نسبتاً خوب لیفان ۵۲۰ کارکرده

علی‌رغم این‌که خط تولید لیفان ۵۲۰ مدت‌هاست تعطیل شده، خرید و فروش این خودروها نسبتاً پررونق است. ظاهراً بیش‌ترین دلیل فروش بالای این خودرو، تمایل دارندگان آن برای خرید خودروهای جدیدتر و عدم رضایت آن‌ها از لیفان ۵۲۰ به دلیل کیفیت پایین آن است. از طرفی بسیاری از افراد نیز به دلیل شهری بودن و قیمت مناسب این خودرو به خرید لیفان ۵۲۰ تمایل دارند.

لیفان و عدم حضور در پرفروش‌ها

برای ارزیابی بازار لیفان‌ها در کشور، بد نیست به فهرست پرفروش‌ترین‌ خودروهای ایران در سال ۹۷ مراجعه کنیم. در فهرست بیست‌تایی منتشر شده در روزنامه‌های سراسری کشور، اثری از هیچ‌کدام از نسخه‌های لیفان نیست. در هشت‌تای اول این فهرست اثری از هیچ خودروی چینی نیست. اما در رتبه نهم تا بیستم، خودروهای چینی حضور زیادی دارند که باز هم در میان آن‌ها، اثری از محصولات لیفان نیست که این موضوع ممکن است به‌خاطر تیراژ کم تولید شده این خودروها در کرمان موتور باشد.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

مشخصات لیفان 520 و لیفان 520i

اولین خودروی تولیدی کمپانی چینی لیفان موتورز ، لیفان 520 است که اولین بار در سال 2006 در کلاس سدان های کوچک تولید شد ولی در بازار فروش خوبی نداشت تا با تغییراتی در بدنه با نام لیفان 520i وارد شد و به جز تغییراتی در چراغ های عقب هیچ تغییر دیگری نداشت حتی در بخش فنی .

در لیفان 520i  از همان موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری با توانایی تولید 106 اسب بخار و با گیربکس 5 سرعته دستی استفاده شده .

از نظر امکانات ایمنی و آپشن لیفان 520i  شامل : ترمز EBD + ABS ، قفل مرکزی، سیستم کولر، کیسه هوای سرنشین جلو ، رادیو و پخش CD ،رینگ آلومینیومی اسپرت، آینه های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ ترمز سوم ،قفل ایمنی کودک ، در باز کن صندوق عقب از داخل ، کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب ،صندلی عقب تاشو ، گرم کن شیشه عقب ، سیستم هشداردهنده وضعیت لنت ترمز، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم، سنسور دنده عقب و ریموت کنترل روی سوییچ.

 


مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده

چین

کارخانه تولید کننده

 LIFAN MOTORS

نام و مدل اتومبیل

لیفان-- 520- لیفان 520i

شرکت گارانتی

 کرمان موتور

مشخصات فنی

 مشخصات / مدل

لیفان 520

لیفان 520

موتور

سیلندر خطی

حداکثر قدرت

104.5 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

137 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه

حجم موتور

1587 سی سی

 تعداد سوپاپ

16 DOHC

جعبه دنده

دستی

تعداد دنده

5

شتاب ۰ تا 96.5

 13 ثانیه

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

 وزن خالص

1155 کیلوگرم

فاصله محورها

2540 میلی متر

ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب

 195/60R14

مصرف سوخت

 مشخصات / مدل

لیفان 520i 

لیفان 520

داخل شهر

-  Lit/100km

  Lit/100km-

 خارج شهر

- Lit/100km

   Lit/100km-

 ترکیبی

- Lit/100km

  Lit/100km-

حدآلایندگی

 Euro 3

3  Euro

سیستم ترمز

ترمز جلو

 دیسک دو جداره

ترمز عقب

کاسه ای

سیستم تعلیق

تعلیق جلو

 فنر حلقوی با ستون مک فرسون

تعلیق عقب

بازوی نیمه دنباله ای و فنر پیچشی

ظرفیت ها

باک بنزین

 51 لیتر

سرنشین

 5 نفر

ابعاد خودرو

عرض

 (1700) mm

طول

 (4370) mm

ارتفاع

 (1473) mm

 

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

آشنایی با لیفان ۸۲۰

در این مقاله به معرفی اجمالی از لیفان ۸۲۰ می پردازیم.

۸۲۰، سدان سایز متوسط شرکت‌ خودروسازی لیفان است که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۴ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۵ در دو نسخه با پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲.۴ لیتری وارد بازار چین شد. اما اواخر سال گذشته، شرکت کرمان‌موتور اعلام کرد که نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری این سدان لوکس چینی را روانه‌ی بازار خودروی ایران خواهد کرد. فروش این خودرو لیفان از خرداد امسال و در نمایندگی‌های مجاز کرمان‌موتور آغاز شده است.

 

درباره ی لیفان 820 بیشتر بخوانید.

 

لیفان ۸۲۰ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط است. سدان‌‌ سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی است که برند‌های مختلفی در آن به رقابت می‌پردازند. این دسته از خودروها علاوه‌ بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه‌ای‌ با توان کافی و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند و می‌‌توانند نیاز‌ بسیاری از خانواده‌ها را تأمین کنند.

 

 

در مورد سیستم تعلیق لیفان ۸۲۰ نیز باید بگوییم کمپانی سازنده‌ی چینی، سیستم تعلیق جلو و عقب مستقل آن را به‌ترتیب از نوع مک‌فرسون و مستقل چندمیله‌ای انتخاب کرده است. استفاده از سیستم‌های تعلیق مستقل سبب آن شده است که لیفان ۸۲۰ در جاده‌‌های ناهموار و سرعت‌های بالا پایداری خود را حفظ کند و در عین حال تجربه‌ی سواری نرمی در اختیار سرنشینان قرار دهد.

در نمای جلوی خودرو می‌توان تأثیر فورد موندئو را در طراحی لیفان ۸۲۰ مشاهده کرد؛ المان‌هایی مانند چراغ‌های باریک و جلو‌پنجره‌ی شش‌ضلعی از جمله‌ی شباهت‌های بین این دو خودرو هستند. این چراغ‌ها از نوع هالوژنی هستند و در داخل یک قالب ذوزنقه‌ای جای گرفته‌اند. در نمای عقب لیفان ۸۲۰ شاهد اسپویلر تعبیه‌شده روی صندوق عقب هستیم؛ این اسپویلر علاوه‌ بر آنکه عملکرد خودرو را به لحاظ آیرودینامیکی بهبود می‌‌بخشد، در کنار چراغ‌های LED عقب خودرو، جلوه‌ی زیبایی به خودرو بخشیده‌اند. روی‌هم‌رفته فرم کلی نمای عقب این سدان چینی شباهت‌هایی به خودروهای لکسوس دارد.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

لیفان X60، یکی از قدیمی‌ترین مصحولات حاضر در خط تولید شرکت سازنده و اولین کراس‌اور این برند، محسوب می‌شود. این خودرو، سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و با فیس‌لیفت‌ جزئی در سال ۲۰۱۵، به‌روزرسانی شد. مدل جدید این خودرو، باز هم یک فیس‌لیفت از نسخه‌ی اولیه محسوب می‌شود اما با تغییرات گسترده در چراغ‌های اصلی، جلوپنجره و سپرها، چند ماه دیگر وارد بازارهای جهانی خواهد شد. 

 

درباره ی تاریخچه لیفان بیشتر بخوانید.

تقریبا از سال ۱۳۹۶ به بعد، تمامی نمونه‌های لیفان X60 که در ایران عرضه شدند، به‌روزرسانی شده و دارای جلوپنجره‌ی مدل ۲۰۱۵ هستند. این نسخه، با خطوط عمودی کروم و براق در فضای بین چراغ‌ها، با تفاوت واضحی نسبت به نسخه‌ی قدیمی که از خطوط افقی استفاده می‌کرد، قابل تشخیص است. فراتر از این، مدل‌های قبل و بعد از ۱۳۹۶، تفاوتی با یکدیگر ندارند. از سویی دیگر، مدل جدید لیفان X60 که به‌عنوان مدل ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد، دارای نکات بسیار جالبی برای علاقه‌مندان صنعت خودروسازی و خصوصا شرکت‌های ایرانی است. با نگاهی به این خودرو می‌فهمیم که با حداقل هزینه و استفاده از یک پلتفرم قدیمی، می‌توان نمای ظاهری یک کراس‌اور اقتصادی را متحول کرد و دست کم، محصولی جذاب‌تر و مشتری‌پسندتر، ارائه داد.

در نمای رو‌به‌رو، لیفان X60 دارای چراغ‌های کشیده با الگویی شبیه به بال پرنده است که حدود یک دهه قبل، شدیدا مورد توجه خودروسازان آسیایی، خصوصا هیوندای بود. این بخش، مستقل از دیگر اجزا، ظاهر خوبی دارد و با کمی تورفتگی در بدنه، حس یک کراس‌اور اسپرت را به بیننده القا می‌کند. متناسب با چراغ‌های اصلی، جلوپنجره هم دارای نمای بیضی شکل با کشیدگی به سمت پایین است که با خطوط عمودی در مدل جدید، تهاجمی‌تر به‌نظر می‌سد و اصطلاحا به سبک پانامریکانا (استفاده شده در محصولات اسپرت مرسدس بنز AMG، مثل مرسدس GT R) شباهت دارد.

  • shahla setayesh
  • ۰
  • ۰

تاریخچه شرکت لیفان

در این مقاله قصد داریم مختصری درباره شرکت لیفان و سابقه کاری درخشان این شرکت مطالبی را بیان کنیم.

بی شک شما هم با این نکته موافق هستید چنانچه صنعتگر و یا سازنده‌ای ولو کم‌تجربه، گام در مسیر توسعه و پیشرفت نهاد و در پی آن عیوب محصولاتش را هم برطرف نمود، می‌توان به او اطمینان کرد. این امر همچنین بدان معناست که سازنده مذکور، هدف دارد، برنامه دارد و آینده‌نگری و برنامه‌ریزی را سیره عمل خود ساخته و صدالبته در پی ارضای خاطر مشتریان خویش است؛ بی‌شک کمپانی لیفان را می‌توان مصداق این امر دانست، شرکتی که امروزش بهتر از دیروزش است و بی‌شک فردایش به از امروز.

 

درباره ی طراحی ظاهری و بدنه ی لیفان X60 بیشتر بخوانید.

 

لیفان، یک شرکت خصوصی چینی است که در سال 1992 میلادی و توسط شخصی به نام ین مین شانگ (YIN MINGSHAN) بنا نهاده شد. محل احداث آن نیز منطقه‌ای به نام چونگ کینگ (CHONGQING) می‌باشد که در جنوب شرقی چین قرار دارد. مین شانگ، فعالیتش را با یک تعمیرگاه نسبتاً کوچک موتورسیکلت آغاز نمود که در بدو امر، تعداد کارکنانش تنها 9 تن بود؛ اما بعد از دو دهه، آن‌چنان دامنه کارش بالا گرفت که این تعداد از 13 هزار تن نیز فراتر رفت و پس از طی 17 سال هم نامش در ردیف 5 کمپانی بزرگ موتورسیکلت‌ساز چین جای گرفت. شرح حال مینگ شان شباهت بسیاری به بنیان‌گذار شرکت هوندا یعنی سوئیشیرو (هوندا) دارد. وی نیز کارش را با ساخت و تعمیرات موتورسیکلت آغاز نمود و پس از طی چند دهه وارد عرصه خودروسازی گردید. البته شباهت دردساز دیگری هم در این بین وجود دارد و آن‌هم مربوط به نام‌گذاری موتورسیکلت‌های این شرکت است. نام اولیه شرکت لیفان در بدو شروع بدین‌صورت بود:

Chongqing Hongda Auto Fittings Research Centre

این نام در سال 1997 میلادی به لیفان تغییر یافت. از همان آغاز نیز، موتورسیکلت‌های ساخت این شرکت با نام “HONGDA” روانه بازار می‌شدند و این وضع تا سال 2004 میلادی ادامه داشت (علیرغم تغییر نام شرکت). از آنجایی که این نام از شباهت‌های بسیاری با نام هوندای ژاپن برخوردار بود، این شرکت بابت این قضیه، از لیفان نزد دادگاه‌های چین شکایت نمود و در نهایت هم قضات دادگاه پس از شور و بررسی بسیار، حق را به شرکت هوندا دادند و لیفان را به پرداخت غرامتی معادل 1.47 میلیون یوآن محکوم نمودند. بگذریم!

لیفان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در چین، دارای یک تشکیلات اقتصادی بسیار بزرگ با بیش از 15000 کارمند می باشد که بر روی تحقیق و توسعه علمی و همچنین ساخت و فروش خودرو، موتور سیکلت و همچنین مشارکت در اوراق بهادار مالی و املاک و مستغلات تمرکز دارد. این شرکت، یکی از بزرگ ترین شرکت های صادراتی تولیدی در چین می باشد که در زمینه ی صادرات خودروهای مستقل چینی و برندهای موتور سیکلت، پیشتاز بوده است. جهانی سازی و انرژی جدید، دو استراتژی مهم توسعه برای گروه لیفان هستند.

  • shahla setayesh