دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

  • ۰
  • ۰

توی این مطلب به مقایسه دو خودرو داخلی از محصولات دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو که در یک رده ی قیمتی هستند پرداختم....

 

 

درباره ی افت فروش خودروهای بومی در  چین بیشتر بخوانید.

 

 

 

طراحی :
همانطور که میدانید رانا بر اساس پلتفرم پژو 206 صندوقدار با اندکی تغییرات در نمای کاپوت و چراغ های جلو و عقب و البته نمای داخلی در سال 91 تولید شد. طراحی این خودرو را که از نمای جانبی بیشترین شباهت را با پژو 206 صندوقدار دارد در مقایسه با برلیانس H230 عامه پسندانه تر دانست با این وجود چهره ی به روزی ندارد اما طراحی برلیانس H230 با اینکه شاید همه پسند نباشد و زمان برای عادت کردن به چهره ی متفاوت آن نسبت به سایر خودرو ها داشته باشید اما با توجه به اینکه این خودرو توسط استودیو های مطرح پنین فارینا و جیوجیا طراحی شده چهره ای تکراری و قدیمی ندارد و این نکته ای مثبت برای این خودرو در مقایسه با رانا است.

داخل کابین برلیانس H230 در مقایسه با رانا مدرن تر است و ترکیبی از رنگ مشکی و نقره ای فضای بهتری را در مقایسه با تریم تمام مشکی رانا به وجود آورده. همچنین برلیانس H230 با داشتن فاصله ی محوری بیشتر نسبت به رانا دارای فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب است مشکلی که در رانا وجود دارد.

مشخصات فنی :
از آنجایی که برلیانس H230 در دو نسخه ی اتوماتیک و دنده ای عرضه می شود برای رقابتی در شرایط مساوی در این مقایسه برلیانس H230 دنده ای را با رانا LX بررسی می کنیم.

برلیانس H230 مجهز به موتور ۱.۵ لیتری با کد BM۱۵L است که این پیشرانه قادر به تولید 103 اسب بخار و 138 نیوتن متر گشتاور است و اختلاف ناچیزی با رانا با موتور TU5 به حجم ۱.۵ لیتر که قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما با توجه به اینکه پیشرانه ی بکار گرفته شده در برلیانس برگرفته از موتور های میتسوبیشی است هزینه ی نگهداری کمتری در مقایسه با پیشرانه ی های داخلی سازی شده TU5 ( به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب ) خواهد داشت.

همچنین مصرف سوخت ثبت شده برای برلیانس در سیکل ترکیبی کمتر از رانا می باشد و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز برخوردار است اما با توجه به وزن کمتر رانا این خودرو دارای شتابگیری بهتری از برلیانس H230 میباشد.

امکانات :
در بحث مقایسه این دو خودرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی باید گفت هر دو در سطح نسبتاً یکسانی هستند اما رانا با داشتن سیستم ترمز دیسکی جلو و عقب و همچنین سنسور دنده عقب رضایت شما را بیشتر جلب خواهد کرد.

نتیجه گیری:
در حال حاضر قیمت برلیانس H230 دنده ای از رانا حدود 3 میلیون تومان بیشتر می باشد. با توجه به اینکه هر دو خودرو از نظر فنی و امکانات در سطح نسبتاٌ یکسانی هستند انتخاب میان رانا و برلیانس را به سلیقه ی شما و نیاز شما از خودرو واگذار می کنیم اما توجه داشته باشید که بازار خرید و فروش رانا کمی بهتر از برلیانس H230 میباشد و دارای افت قیمت کمتری نیز میباشد.

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • shahla setayesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی