دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

  • ۰
  • ۰

آشنایی با لیفان ۸۲۰

در این مقاله به معرفی اجمالی از لیفان ۸۲۰ می پردازیم.

۸۲۰، سدان سایز متوسط شرکت‌ خودروسازی لیفان است که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۴ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۵ در دو نسخه با پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲.۴ لیتری وارد بازار چین شد. اما اواخر سال گذشته، شرکت کرمان‌موتور اعلام کرد که نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری این سدان لوکس چینی را روانه‌ی بازار خودروی ایران خواهد کرد. فروش این خودرو لیفان از خرداد امسال و در نمایندگی‌های مجاز کرمان‌موتور آغاز شده است.

 

درباره ی لیفان 820 بیشتر بخوانید.

 

لیفان ۸۲۰ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط است. سدان‌‌ سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی است که برند‌های مختلفی در آن به رقابت می‌پردازند. این دسته از خودروها علاوه‌ بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه‌ای‌ با توان کافی و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند و می‌‌توانند نیاز‌ بسیاری از خانواده‌ها را تأمین کنند.

 

 

در مورد سیستم تعلیق لیفان ۸۲۰ نیز باید بگوییم کمپانی سازنده‌ی چینی، سیستم تعلیق جلو و عقب مستقل آن را به‌ترتیب از نوع مک‌فرسون و مستقل چندمیله‌ای انتخاب کرده است. استفاده از سیستم‌های تعلیق مستقل سبب آن شده است که لیفان ۸۲۰ در جاده‌‌های ناهموار و سرعت‌های بالا پایداری خود را حفظ کند و در عین حال تجربه‌ی سواری نرمی در اختیار سرنشینان قرار دهد.

در نمای جلوی خودرو می‌توان تأثیر فورد موندئو را در طراحی لیفان ۸۲۰ مشاهده کرد؛ المان‌هایی مانند چراغ‌های باریک و جلو‌پنجره‌ی شش‌ضلعی از جمله‌ی شباهت‌های بین این دو خودرو هستند. این چراغ‌ها از نوع هالوژنی هستند و در داخل یک قالب ذوزنقه‌ای جای گرفته‌اند. در نمای عقب لیفان ۸۲۰ شاهد اسپویلر تعبیه‌شده روی صندوق عقب هستیم؛ این اسپویلر علاوه‌ بر آنکه عملکرد خودرو را به لحاظ آیرودینامیکی بهبود می‌‌بخشد، در کنار چراغ‌های LED عقب خودرو، جلوه‌ی زیبایی به خودرو بخشیده‌اند. روی‌هم‌رفته فرم کلی نمای عقب این سدان چینی شباهت‌هایی به خودروهای لکسوس دارد.

  • ۹۹/۰۱/۱۳
  • shahla setayesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی