دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

  • ۰
  • ۰

با  خارج شدن نیسان ماکسیما از خط تولید، میشه گفتش لیفان ۸۲۰ بزرگترین و لوکس ترین سدان مونتاژی توی ایران هستش.

طراحی بدنه لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ که برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه اتومبیل پکن در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، در سگمنت D یا سدان‎های سایز متوسط  قرار می‎گیرد؛ رده‎ای که در آن خودروهایی مثل سوناتا، اپتیما  و کمری نیز حضور دارند.

در نگاه اول استایل بدنه ۸۲۰ شاید تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و حتی ب ام و سری پنج را در ذهنتان تداعی کند،

فاصله محوری لیفان ۸۲۰ دقیقا یکسان با نسل قبلی کمری و برابر با ۲۷۷۵ میلی‎متر است!البته ایرادهایی هم به ظاهر این خودرو وارد است، مثلا اینکه لیفان ۸۲۰ در عین شباهت به خودروهای مطرح از زوایای مختلف، تناسب بصری چندانی ندارد و گویی هر قسمت از خودرو یک جا برداشته شده است.

 

درباره ی مقایسه لیفان x60 و ام وی ام mvm x33 بیشتر بخوانید.

 

 

فضای داخلی لیفان ۸۲۰

 با ورود به کابین دوباره با یک فضای آشنایی مواجه می‎شوید، بله، باز هم کمری!

حجم‎پردازی‎ها و شکل کلی بخش میانی داشبورد به وضوح از کمری الگوبرداری شده است، هر چند در تعداد دکمه‎ها، سیستم سرگرمی و جزییات تفاوت‎های فاحشی میان این دو خودرو وجود دارد!در این میان وجود صندلی‎های چرمی و مانیتور لمسی را می‎توان از نقاط قوت کابین قلمداد کرد که البته زمان در مورد کیفیت چرم بکار رفته قضاوت خواهد کرد.

نقطه قوت دیگر کابین، فضای کافی برای ۵ سرنشین است که به لطف سایز بزرگ بدنه حاصل شده است. در کل کابین ۸۲۰ به ما گوشزد می‎کند که هنوز ۸۲۰ با واژه‎های “لوکس”  فاصله زیادی دارد اما از نظر راحتی می تواند با سایر خودروهای هم رده خود قیاس شود.

به خصوص که تنها تریم داخلی مشکی رنگ برای مدل عرضه شده در بازار ایران در نظر گرفته شده است که در کنار داشبورد پلاستیکی فضایی بیش از حد تیره و تار را به سرنشینان ارائه می دهد.

حجم فضای صندوق عقب لیفان ۸۲۰ حدود ۵۱۰ لیتر است که از بسیاری خودروهای رقیب بیشتر است.
تجهیزات ایمنی و رفاهی

در این بخش نماینده لیفان با توجه به قیمت و در مقایسه با رقبا نسبتا دست پر وارد رقابت شده است.

امکانات ایمنی مثل ۶ کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS و سیستم پایداری الکترونیکی ESP قابل توجه بوده و در صورت عملکرد درست می‎توانند امنیت بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

سیستم ورود بدون کلید، سان‎روف، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، GPS، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در ۶ جهت و گرمکن صندلی راننده بخشی از تجهیزات مهم ۸۲۰ هستند.

متاسفانه تاکنون نتیجه تست تصادف این خودرو رسما منتشر نشده و هیچ اطلاعاتی در مورد توانمندی های ایمنی لیفان ۸۲۰ در تست تصادف وجود ندارد.

  • ۹۹/۰۲/۲۱
  • shahla setayesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی