کراساوورهای فول سایز سه ردیفه توی آمریکا طرفداران زیادی داره و این ماشینای بزرگ و جادار توی آمریکا خیلی زیاد هستش ولی توی این چند سال آخر خیلی از خودروسازای چینی نیز کراساوورهای فول سایزی بهعنوان پرچمدار خود نهفقط برای افزایش فروش بلکه برای حفظ تسلط بر بازار ارائه کردن. چانگان CS95 یکی از اولین کراساوورهای پرچمدار توی چین هستش.
درباره ی خودروهای ام وی ام X33 و 315 بیشتر بخوانید.
CS95 بزرگترین کراساوور چانگان است و پس از تنها دو سال حضور در بازار، بهروزرسانی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده است. CS95 مدل 2019 به سپرهای جدید، چراغهای جدید، رینگهای جدید، داشبورد کاملاً جدید و البته جلوپنجرهٔ بزرگ، جسورانه و کرومی جدید چانگان مجهز شده است. علاوه بر این، برای این ماشین طرح بیرونی دورنگی شامل سقف مشکیرنگ و ستون C سفیدرنگ در نظر گرفته شده است. قیمت CS95 مدل 2019 از 165,900 یوآن معادل 23,800 دلار آغاز شده و نهایتاً به 213,900 یوآن معادل 30,700 دلار میرسد. در ادامه با بررسی و آزمایش دقیق این چینی بزرگ جثه همراه شما خواهیم بود.اما اگر دو دست راننده از روی غربیلک فرمان برداشته شود، خودرو بعد از نیم دقیقه بوق هشداری را به صدا درمیآورد و در صورت عدم واکنشی از سوی راننده، سیستم با روشن کردن فلاشر، سرعت را کاهش داده و خودرو را متوقف میکند. البته پس از توقف کامل خودرو، با فشار دادن دکمههای روی غربیلک فرمان میتوان کروز کنترل تطبیقی را مجدداً فعال و حرکت را آغاز کرد. درمجموع، سیستم کمکرانندهٔ چانگان CS95 مدل 2019 در بزرگراههای شهری و همینطور جادههای سرعتبالای برونشهری هیچ مشکلی ندارد.سیستم کنترل سروصدا، لرزش و ارتعاش CS95 جدید نیز عملکرد عالی خود در نسخهٔ قبلی را ادامه داده است. در آزمایش سروصدا و دسیبل، عملکرد کلی عایقهای صدا خوب است اما هنوز هم هنگام حرکت در جاده با سرعتهای بالا کمی سروصدای باد به داخل کابین نفوذ میکند که البته برای چنین کراساوور بزرگی با طولی نزدیک به 5 متر قابلقبول است.CS95 با 4,949 میلیمتر طول، 1,930 میلیمتر عرض و 1,790 میلیمتر ارتفاع، در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس بزرگترین اندازه را دارد. فضای داخلی کلی این خودرو که فقط بهصورت هفتنفره عرضه میشود خوب است و هر سه ردیف صندلیها راحت هستند. در ردیف دوم امکان تنظیم پشتی صندلیها در چند زاویهٔ مختلف وجود دارد درحالیکه صندلیهای ردیف سوم نیز نسبتاً جادار هستند. علاوه بر این، برای اطمینان از راحتی سرنشینان ردیف سوم، امکان سفارش دریچههای تهویهٔ مجزا هم وجود دارد؛ بنابراین این صندلیها برخلاف بسیاری از کراساوورهای سه ردیفه، حداقل در ترددهای کوتاه ناراحت نیستند.پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CS95 بهطور مشترک توسط مرکز اصلی چانگان و مرکز این شرکت در بریتانیا توسعه پیدا کرده است. این موتور موفق به کسب جایزهٔ 10 پیشرانهٔ برتر چین شده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی CN6 چین مطابقت دارد. این پیشرانهٔ 2 لیتری با تولید 233 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور، قویترین پیشرانه در این کلاس محسوب میشود. به لطف این پیشرانه و همینطور گیربکس عملکرد بالای آیسین، CS95 از شتاب خوبی برخوردار است بهگونهای که در نسخهٔ دیفرانسیل جلو ظرف 10.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
- ۹۹/۰۳/۰۸