توی معرفی این ماشین چینی باید بگم خئمتتون که ام وی ام 530، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم موتور 1971 سیسی داره. حداکثر قدرت این ماشین 139 اسب بخار در 5750 دور تو دقیقه و حداکثر گشتاورش 182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه هستش
یکی از ایردات فنی به این خودرو مربوط به کمکهای آن است. به نحوی که کوبش زیاد کمکهای آن باعث شده تا بسیاری از مالکان اقدام به تعویض فنرها کنند. مشکل کمک فنر خصوصا در سرعتهای بالا دردسرساز خواهد و معمولا بسیاری از دارندگان این خودرو مجبور میشوند بعد از مدتی با مراجعه به نمایندگی نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنند.
عیب دیگر در خصوص شتاب اولیه آن بوده که گویا در این خصوص خودرو چینی ضعف دارد. به طور کل برای ضعیف بودن عملکرد فنی خودرو تنها کافی است که به گزارش فروردین ماه سال 1393 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره کرد که در مورد ردهبندی کیفی خودروها منتشر شده بود. در این گزارش تاکید شده بود خودروهای ام وی ام از جمله ام وی ام 530 بیشترین نمره منفی را میگیرند. به طور کل به خودرو مذکور این ایراد اساسی وارد است که مشخصات فنی منتشر شده از سوی شرکت سازنده با عملکرد آن چندان تطابق ندارد. این مورد خصوصا برای شتاب اولیه خودرو و قدرت موتور بیشتر بیان میشود.l
درباره ی مشارکت رنو نیسان و دانگ فنگ برای ساخت ماشین های الکتریکی بیشتر بخوانید.
آنگونه که شرکت سازنده ام وی ام اعلام کرده، شتاب صفر تا 100 آن در حدود 12 ثانیه و حداکثر سرعت چیزی در حدود 185 کیلومتر در ساعت است. اما اینها تنها اطلاعات روی کاغذ بوده و برای بررسی عملکرد خودرو باید به ایراداتی که معمولا از آن گرفته میشود اشاره کرد. در ادامه این مقاله به مهمترین معایب ام وی ام 530 خواهیم پرداخت. ایراداتی که شاید بعد از دانستن آنها بهتر بتوان در مورد خریدش تصمیمگیری کرد.
طراحی ظاهری ضعیف یکی از ایردات اساسی به این خودرو چینی است. چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، ام وی ام 530 طراحی بسیار سادهای دارد. طراحی آن معکب مانند بوده و در قسمت عقب نیز بسیار سادهتر است. هیچگونه منحنی یا پیچیدگی در طراحی ظاهری به چشم نمیخورد. همین عامل سبب شده که نگاه کردن به آن چندان خوشایند نباشد. کوچک بودن سایز لاستیکها و رینگ 15 اینچی یکی دیگر از ضعفهای طراحی آن است.
البته این ضعف طراحی کلا در بسیاری از خودروهای چینی وجود دارد و در چند سال اخیر خودروسازان چینی تلاش کردهاند تا مقداری آن را برطرف و بهبود دهند. در مورد طراحی ظاهری، ایراد اساسی به قسمت عقب خودرو برمیگردد. جایی که سادگی به اوج خود رسیده است. در قسمت عقب خطوطی صاف با زوایای شارپ در نظر گرفته شده که باعث شده خودرو در این بخش فاقد هر گونه هیجان و جذابیتی باشد. همچنین طراحی ساده سپر و چراغهای عقب باعث ناخوشایندتر شدن خودرو شده است. به نحوی که نگاه کردن به آن شما را یاد خودروهای بیکیفیت و ارزانقیمت میاندازد.
l
- ۹۹/۰۳/۱۷