دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

دانستی های ماشین لیفان

هر آنچه درباره ماشین لیفان نیاز به دانستن می باشد

  • ۰
  • ۰

نگاهی به لیفان X60

لیفان X60 با طرّاحی جدید خود، یکی از اتومبیل‌‌های ساخت کشور چین است که بیشترین فروش را در بازار ایران داشته است. مدّت زمان زیادی طول نکشید تا نقد‌‌ها و بررسی‌‌های مدل جدید این اتومبیل کراس اوور، که از نظر ظاهر و مشخّصات فنّی دچار تغییرات شده بود، از راه برسند.

 

درباره ی ماشین لیفان 520 بیشتر بدانید.

نقد و بررسی نمای خارجی

در نگاه اوّل متوجّه می‌‌شوید که طرّاحی لیفان X60 بسیار شبیه به اتومبیل RAV4 می‌‌باشد که توسّط کمپانی تویوتا تولید شده است. خریداران اتومبیل لیفان X60 جدید به این شباهت اعتراف کرده‌‌اند. همچنین سازندگان این اتومبیل انکار نکرده‌‌اند که طرّاحان این اتومبیل به فرم بدنه‌‌ تویوتا RAV4 علاقه‌‌ بسیاری داشته‌‌اند.

برجسته بودن قسمت بالایی گلگیر‌‌ها، ابهّت بسیار زیادی را به این اتومبیل بخشیده است. چراغ‌‌های این اتومبیل دارای قابلیّت تنظیم هستند که همین امر امکان افزایش دید را ممکن ساخته است. جلو پنجره‌‌ این اتومبیل که از جنس برّاق است، در ترکیب با چراغ‌‌های این اتومبیل جلوه‌‌ تأثیر گذاری به لیفان X60  داده‌‌اند.

چراغ‌‌های راهنما در جایگاه چراغ‌‌های مه‌شکن قرار گرفته‌‌اند. این در حالی است که چراغ‌‌های مه‌شکن در جایگاهی بسیار پایین‌‌تر نسبت به جایگاه اصلی خود قرار دارند. این نوع از طرّاحی چراغ‌‌ها توسّط خریداران اتومبیل به عنوان یک نقص معرّفی شده است، زیرا چراغ‌‌ها دیگر از محافظت بدنه در برابر آسیب و ضربه، در امان نیستند.

آینه بغل‌‌های این اتومبیل به دلیل سایز بزرگی که دارند، زمانی که راننده‌‌ خودرو عوض می‌‌شود نیاز به تنظیم دوباره ندارند و دید مناسبی را فراهم می‌‌کنند.

چراغ‌‌های ذوزنقه‌‌ای شکلی که با چراغ‌‌های تقویت کننده‌‌ی نور در قسمت عقب اتومبیل ترکیب شده‌‌اند، اصالت خاصّی را به این قسمت از اتومبیل بخشیده‌‌اند. خریداران خودروی لیفان X60 عنوان کرده‌‌اند که در هنگام نگاه کردن به این خودرو، متوجّه قسمت‌‌هایی با خطوط مورّب می‌‌شوند که ضخامت بین شکاف‌‌ها در بین این خطوط مورّب متفاوت است و همین مسئله، ضعیف بودن بدنه‌‌ی خودرو را نمایان می‌‌کند.

فضای کابین

فضای داخلی این کراس اوور به اندازه‌‌ کافی بزرگ طرّاحی شده است و می‌‌تواند راحتی و آسایش پنج سرنشین این خودرو، با احتساب راننده را فراهم کند. صفحه کیلومتر این اتومبیل دارای سه فرورفتگی است و طرّاحی چشم نوازی ندارد و تنها اطّلاعاتی کلّی را ارائه می‌‌دهد. بر روی پنل این خودرو، که طرّاحی آن کمی بزرگ‌‌تر از حدّ عادّی است، یک سیستم صوتی ساده و تعدادی دکمه برای تنظیم سیستم کولر و بخاری این اتومبیل تعبیه شده است.

 

در اظهار نظر‌‌هایی که متخصّصان اتومبیل و افراد معمولی در رابطه با این خودرو انجام داده‌‌اند، یک شهروند عادّی عنوان کرده است که رانندگی با این خودرو به دلیل فاصله‌‌ خیلی کم بین پدال‌‌ها بسیار خطرناک است. همچنین همین فرد بیان کرده است که فضای کم داشبود این اتومبیل و همچنین باز شدن بی دلیل آن، بسیار آزار دهنده است.

فضای ایجاد شده برای صندلی‌‌های عقب این اتومبیل برای لذّت بردن از سفری طولانی، کافی و مناسب است. همچنین صندلی‌‌های عقب این اتومبیل قابلیّت تنظیم زاویه را دارا می‌‌باشند.

صندلی‌‌های جلویی این اتومبیل، سواری بسیار راحتی دارند امّا هیچگونه امکاناتی در قسمت‌‌های کناری صندلی برای راحتی بیشتر سرنشینان تعبیه نشده است. صندلی‌‌های جلویی این اتومبیل قابلیّت تنظیم را دارا می‌‌باشند ولی فرمان این اتومبیل قابلیّت تنظیم ارتفاع و جایگاه را ندارد و همین مسئله از تأثیرگذاری این اتومبیل کم می‌‌کند.

در طراحی قسمت‌‌های داخلی این خودرو از چرم با کیفیّت استفاده شده است. امّا باید اعتراف کرد که تمامی قسمت‌‌های داخلی این اتومبیل از تویوتا RAV4 کپی برداری شده است و خریداران  لیفانX60  مدل 2013 با بی‌‌میلی به این مسئله اعتراف می‌‌کنند. اگرچه قسمت‌‌های داخلی این خودرو شباهت بسیار زیادی به قسمت‌‌های داخلی تویوتا RAV4 دارند، ولی لیفانX60  همچنان می‌‌تواند به پنل منحصربه‌فرد خود ببالد.

  • ۹۹/۰۱/۲۵
  • shahla setayesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی